خبرگزاری کار ایران

ادعای وال استریت ژورنال از کاهش تنش میان عربستان و آمریکا به دلیل افزایش نگرانی‌ها نسبت به ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۸۵۶

چند مقام آمریکایی و عربستانی ادعا کردند که دولت بایدن از تهدیدهای خود برای انتقام از عربستان در موضوع کاهش تولید نفت عقب نشینی کرده و در حال افزایش هماهنگی امنیتی با ریاض برای مقابله با ایران در سال ۲۰۲۳ است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، مقام‌های آمریکایی و عربستانی ادعا کردند که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از تهدیدهای خود برای انتقام از عربستان در موضوع کاهش تولید نفت عقب نشینی کرده و در حال افزایش هماهنگی امنیتی با عربستان برای مقابله با ایران در سال ۲۰۲۳ است.

این مقامات با اشاره به نشانه‌های بهبود همکاری بین آمریکا و عربستان در چند هفته‌ اخیر، عنوان کردند که قیمت بنزین در آمریکا کاهش یافت، نتایج انتخابات میان دوره‌ای کنگره به طور غیر منتظره‌ای به نفع دموکرات‌ها شد و نگرانی‌ها درباره ایران افزایش یافت.

در همین ارتباط، چند مقام دولت بایدن در گفت‌وگو با وال استریت ژورنال ادعا کردند که کاخ سفید اکنون طرحی برای ادامه تهدید عربستان ندارد و به جای آن به پیشبرد پروژه های نظامی و اطلاعاتی جدید و تلاش‌های حساس برای مهار‌ ایران در میان به نتیجه نرسیدن توافق هسته‌ای، اقدام می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز