خبرگزاری کار ایران

یادداشت علی خضریان همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی؛

الگوی روشن مکتب فکری و عملی مقاومت

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۴۶۷

نماینده مردم تهران در مجلس همزمان با سومین سالروز شهادت سردار سلیمانی در یادداشتی به تبیین ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی پرداخت.

به گزارش ایلنا، علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همزمان با سومین سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در یادداشتی با عنوان «الگوی روشن مکتب فکری و عملی مقاومت» به تبیین ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی پرداخت.

متن این یادداشت را در ادامه از نظر می‌گذرانید:

‌‌در زمانه‌ای که جامعه ایران قریب به یک قرن از حضور تحمیلی و استعماری «تجدد غربی» و به تبع آن تلاش برای بی‌هویتی فکری و عملی را تجربه می‌کرد، انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) با اندیشه مقاومت برای خروج از زیر سایه تاریک غرب و شرق به پیروزی رسید.

‌انقلابی که به دلیل تأکید بر هویت‌های دینی و ملی و شعارهای آزادی خواهی و استقلال طلبی که در ابعاد ملی و جهانی سر داده بود، از همان ابتدای پیروزی در مقابل قدرت‌های جهانی غرب و شرق ایستاد و سرآغاز یک «نزاع بزرگ تاریخی» گردید.

‌مروری بر تاریخ نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی با هدایت پیامبرگونه امام راحل و مجاهدت مردم که سرنوشت خویش را خارج از سایه بی هویتی و سلطه قدرت غرب و شرق دنبال می‌کردند، همواره با نبرد نظری و جهاد عملی همراه بوده و معادله جدیدی را با بسیج نیروهای اجتماعی در ایران پدید آورده است.

‌تاریخ قدسی انقلاب طی ۴۳ سال گذشته شاهد مجاهدت‌ها و ایثارگری‌ها از سوی کسانی است که پرچم فکری و عملی مقاومت را برافراشتند و بی‌شک علامه مصباح یزدی و شهید سلیمانی دو نمونه برجسته‌ای هستند که از دریچه فکر و عمل به عنوان لازم و ملزوم یکدیگر در واقعیت، مکتب مقاومت را در پیش گرفتند.

‌بطوریکه مقاومت در میدان عمل، بدون دارا بودن مبنای عقلانی و فکری برای توجیه نظری و مبانی معرفتی آن بی‌معناست. و از طرفی دیگر نیز تولید نظریه سیاسی اسلام بر اساس فکر و اندیشه برآمده از متن دین برای مقابله با استیلای ولایت طاغوت نیز بدون اقدام و عمل بی‌نتیجه خواهد بود.

‌لذا عقلانیت انقلابی حکم می‌کند تا برای پیروزی بزرگ در جنگ همه جانبه‌ای که غرب در جهت جلوگیری از شکست پروژه جهانی سازی و دهکده جهانی با «اسلام انقلابی» به راه انداخته است، خط روشن مکتب فکری و عملی مقاومت تا احیای هویت جمعی در جهان اسلام و ایجاد ‎تمدن نوین اسلامی امتداد پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز