خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور:

به گستردگی همه داشته‌هایمان تهدید می‌شویم/ قدرت فقط ساخت موشک نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۰۳۶

رئیس‌جمهور تاکید کرد:‌ همانطور که در دفاع مقدس تولید قدرت کردید امروز هم دارید در قرارگاه تولید قدرت می‌کنید. قدرت فقط ساخت موشک نیست البته به این پیشرفت خود افتخار می‌کنیم که این تجهیزات پیچیده را می‌سازیم و عزیزان ما در ساخت صنایع دفاعی دست برتر را دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در چهاردهمین همایش سالانه مسئولان قرارگاه خاتم‌الانبیا عنوان کرد: در جمع عزیزان فعال در حوزه سازندگی و قرارگاه سازندگی هستیم. احترام و خداقوت خود را تقدیم می‌کنم به خاطر اندیشه سازندگی انگیزه تصمیم برای ساختار اقدام و عملی که در حوزه‌های مختلفی در این قرارگاه اجرا شده است. آقای هوش‌السادات فرمودند ۳۳ سال از عمر این قرارگاه می‌گذارد قبل از آن هم باید به هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و کار بسیار ماندگاری که رزمندگان عزیز انجام دادند و حوزه مهندسی جنگ و دفاع مقدس.

وی افزود: شاید بتوان گفت قرارگاه سازندگی از دل مهندسی جنگ برخاست. نگاه «ما می‌توانیم» در دوره دفاع مقدس کارهای بسیاری انجام داد و جلوه‌های بسیاری از ما می‌توانیم در دفاع مقدس اتفاق افتاد که من همواره معتقدم و تاکید می‌کنم به آقای هوش السادات که علاوه‌بر راهیان نور راهیان پیشرفت هم راهی برای پیشرفت‌هایی باشد که به دست توانای شما انجام شده است.

رئیس‌جمهور یادآور شد: برخی کارها را جوانان ما امروز نمی‌دانند. دفاع مقدس را برایشان درست روایت نکرده‌ایم یا اینکه راویان اصلی آنها را روایت نکرده‌اند آنها که غرور و عزت آفرید، روایت نکردند و بعد از جنگ تحمیلی و پیروزی نیروهای ما بلافاصله کار سازندگی را در کشور آغاز کردند. هنگامی که در ۳۱ شهریور ۵۹ ایران اسلامی مورد تهاجم نظامی قرار گرفت، برخی تصور می‌کردند که ما امکان اداره جنگ را نداریم، اما کشور توسط نیروهای دلداده به انقلاب حفظ شد و با پیروزی عزتمندانه و غرورآفرین رزمندگان اسلام یک وجب از خاک میهن در اختیار دشمن قرار نگرفت. بعد از جنگ بلافاصله کار ساختن کشور آغاز شد آنجا هم کسانی که باور نمی‌کردند ناباورانه نگاه می‌کردند و کارهای بزرگ انجام شد قرارگاه سازندگی که نامش سال‌ها همراه با انجام کارهای بزرگ در کشور در حوزه نفت و گاز، آبرسانی، جاده‌سازی، سدسازی و کارهای بزرگی در کشور حضور داشته است، در این حوزه هم کارهای بزرگی انجام داد. عزیزان ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرارگاه سازندگی دانش و دانایی را ضمیمه توانایی کردند و در پیوند علم و فناوری با کار و تلاش منشأ تحولات بزرگی شدند.

رئیسی گفت: همواره با این عزیزان در ارتباط بودم امروز پیمانکاران با اتکا به این قرارگاه به میدان می‌آیند تا آنها بتوانند با قدرت و انگیزه کار کنند ما مشکل آب خوزستان و شبکه آبرسانی سنندج و همدان را داشتیم این‌ها همه از خدمات سازنده قرارگاه است. اگر نامی از آنها برده نشد برای آن است که شما همیشه گمنام این خدمات را انجام دادید. در خدمات بزرگ به مردم نقش داشتید. مردم امروز حس می‌کنند سپاه هم در دفاع مقدس هم بعد از آن در سختی‌ها و حوادث و در سازندگی کشور نقش‌آفرین بوده است آن هم با فناوری و کار دانش بنیان. باید از همه شما تقدیر و تشکر کنم و آرزوی توفیق برای شما دارم.

وی خاطرنشان کرد:‌ نکته‌ای که می‌خواهم بگویم این است که این عرصه هم عرصه نبرد با دشمن است در دفاع مقدس سنگربندی جوانان را داشتیم امروز هم دشمنان در جنگ ترکیبی هستند که یک ساحتش اقتصادی است آنها نمی‌خواهند بگذارند قدرت ما بروز داشته باشد. شما همانطور که در دفاع مقدس تولید قدرت کردید امروز هم دارید در قرارگاه تولید قدرت می‌کنید. قدرت فقط ساخت موشک نیست البته به این پیشرفت خود افتخار می‌کنیم که این تجهیزات پیچیده را می‌سازیم و عزیزان ما در ساخت صنایع دفاعی دست برتر را دارند.

رئیسی با بیان اینکه امروز دشمن نمی‌خواهد به فناوری‌ها و کارهای بزرگ دست پیدا کنیم، عنوان کرد:  امروز یکی از حوزه‌های تولید قدرت به دست عزیزان قرارگاه است و کارهای بزرگ در ساخت کارخانجات و راه اندازی چرخ تولید و کارهای زیربنایی می‌توان ایجاد کرد کاری که در نفت و گاز انجام می‌شود به خصوص در پاس جنوبی ثروت آفرین و عزت آفرین و افتخار آفرین است. به ویژه که با انگیزه الهی و اندیشه بلند و توسط نیروهای کارآزمونده و مخلص انجام می‌شود و ماندگاری دارد.

رئیس‌جمهور یادآور شد: رهبری در تحلیل اغتشاشات گفتند دشمن از پیشرفت کشور عصبانی است. به گستردگی همه داشته‌هایمان تهدید می‌شویم. نیروی انسانی کارآمد و تجهیزات پیشرفته داریم  شرایط دشمن و شرایط خود را بشناسیم می‌شود با درجا زدن و امروز و فردا کردن بگوییم قطعه به ما نمی‌دهند و برخی کارها را انجام داد. برخی ادارات می‌گویند مگر نمی‌بینید چند نامه زدم جواب ندادند، از این حرف‌ها می‌شود زد اما یک وقت می‌شود کمر همت بست و گفت باید این کار صورت بگیرد، روحیه تبدیل تهدید به فرصت همیشه باید باشد.

وی گفت: بدخواهان می‌خواهند با ایجاد ناامنی ما را درگیر حاشیه‌ها کرده و از متن کار که پیشرفت، سازندگی و خدمت به مردم و گره‌گشایی از زندگی آنهاست بازدارند، اما باید با روحیه و انگیزه مضاعف تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه شکل‌گیری ایران قوی بدون اقتصاد و زیرساخت قوی امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: همه ما در دولت و نهادهای انقلابی به دنبال ساختن ایران قوی هستیم که قدرت اقتصادی یکی از ساحت‌های آن است.

رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های کشورمان برای کار جهادی گفت: اروپایی‌ها دسترسی محدودی به دریا دارند، اما سهم تولید ناخالص ملی ‌آنها از دریا بیش از ۵۰ درصد است و ما با دسترسی گسترده به حریم دریا بهره‌ اندکی از این موهبت الهی برده‌ایم.

رئیس جمهور افزود: برخی کشورهای همسایه بعضاً به میزان درآمد ما از نفت، از اقتصاد دیجیتال درآمد کسب می‌کنند. همچنین در عرصه کشاورزی نیز با وجود برخورداری روستاهای ما از ظرفیت‌ها و امکانات مناسب، هنوز به جایگاه قابل قبول دست نیافته‌ایم.

رئیسی با تأکید بر لزوم توجه به همه ابعاد اقتصادی، خاطرنشان کرد: اگر اقتصاد و تولید روستایی شکوفا شد، جاذبه روستا نیز افزون می‌شود و قطعاً در کاهش مهاجرت روستائیان تأثیر بسزایی خواهد داشت. برخی استان‌ها بهشت معدن هستند و توجه به اقتصاد معدن می‌تواند بسیاری از بخش‌ها را فعال و اقتصاد منطقه را شکوفا کند.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء در عرصه سازندگی منشأ اقدامات و تحولات بزرگی بوده، اظهار داشت: امروز در اجتماع شما حاضر شدم تا هم از زحماتتان تقدیر کنم و هم بگویم راهی طولانی در پیش داریم و کارهای بزرگ دیگری باید انجام شود و سختی‌ها نباید ما را از تلاش و رسیدن به هدف باز دارد.

رئیسی در پایان سخنانش با بیان اینکه باید توفیقات به دست آمده در عرصه سازندگی، همچون توفیقات دوران دفاع مقدس روایت شود، تصریح کرد: راه‌اندازی اردوی راهیان پیشرفت در کنار راهیان نور موجب آشنایی نسل جوان با دستاوردهای عرصه سازندگی خواهد شد و شوق‌آفرین و انگیزه‌افزا خواهد بود.

پیش از سخنان رئیس جمهور، سردار سیدحسین هوش‌السادات فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گزارشی از ۳۳ سال فعالیت، خدمات و دستاوردهای این مجموعه ارائه کرد و گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیاء توانست از دل تهدیدات فرصت‌سازی کرده و با خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران در عرصه سازندگی و پیشرفت الگوساز و امیدآفرین باشد.

رئیس جمهور پیش از سخنرانی در همایش مسئولان و مدیران ارشد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء از نمایشگاه اقدامات و دستاوردهای این قرارگاه نیز بازدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز