خبرگزاری کار ایران

دریادار ایرانی:

امنیت واقعی تنها با مشارکت کشورهای منطقه تامین می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۸۴۶

جشن پنجاهمین سالگرد استقلال کشور بنگلادش و یکصدمین سالگرد تولد شیخ مجیب‌الرحمن پدر ملت بنگلادش، با حضور نخست‌وزیر این کشور و نمایندگان و فرماندهان نیروی دریایی کشورهای عضو آیونز در بندر کاکسبازار برگزار شد.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار شهرام ایرانی که به دعوت فرمانده نیروی دریایی بنگلادش در این مراسم شرکت کرده است، ضمن تبریک این روز به مردم بنگلادش و تقدیر از همکاری صمیمانه نیروی دریایی کشور دوست و مسلمان بنگلادش، گفت: ما در سال ۲۰۱۸ و پس از تحویل گیری ریاست آیونز از کشور بنگلادش در رزمایش مشترک  ۲۰۱۸ کشور بنگلادش با دو فروند شناور شرکت کردیم و در سپتامبر گذشته هم، جلسه کارگروه امنیت با حضور نمایندگان کشور بنگلادش در ایران برگزار شد.

وی دریا را بستر لازم و محبت الهی در رسیدن به دوستی و تفاهم بیشتر میان کشورها دانست و اظهار داشت: استفاده درست از این موهبت نیازمند امنیت، تخصص، آموزش، مشارکت و همکاری بین کشورهای دوست است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه هیچ کشوری به تنهایی قادر به تامین امنیت در این پهنه وسیع آبی نبوده و دستیابی به امنیت جمعی پایدار نیازمند همکاری، دوستی و مشارکت پایدار است، اظهار داشت: برای ارتقای این امنیت باید دست یکدیگر را بفشاریم و توجه داشته باشیم که امنیت واقعی تنها با مشارکت و دوستی کشورهای همان منطقه تامین می‍ شود و حضور هر نیروی فرامنطقه ای به ناامنی بیشتر دامن خواهد زد.

ایرانی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای برقراری این امنیت جمعی، از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده و در این زمینه دست دوستی و همکاری به سوی همه نیروهای دریایی آزاد و فعال دراز می کند.

فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این مراسم از تمامی شناورهای نیروی دریایی بنگلادش همچنین ناوهای شرکت‌کننده خارجی در این جشن بزرگ دریایی بازدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز