خبرگزاری کار ایران

نمایندگی ایران در سازمان های بین المللی در ژنو:

کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی ابزاری ضروری برای حذف سلاح های کشتار جمعی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۷۸۴

نمایندگی ایران در سازمان های بین المللی در ژنو با اشاره به حضور و سخنرانی نماینده وزارت امور خارجه در کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی نوشت: کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی (BWC) ابزاری ضروری در تلاش های بین المللی برای ممنوعیت و حذف سلاح های کشتار جمعی است.

به گزارش ایلنا، نمایندگی ایران در سازمان های بین المللی در ژنو در حساب کاربری خود در توییتر با اشاره به حضور و سخنرانی نماینده وزارت امور خارجه در کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی نوشت: کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی (BWC) ابزاری ضروری در تلاش های بین المللی برای ممنوعیت و حذف سلاح های کشتار جمعی است.

نمایندگی ایران با بیان اینکه کنوانسیون ۱۹۷۲ موفق شده است یک هنجار قانونی قوی علیه سلاح های بیولوژیکی وضع کند، اظهار داشت: آقای اشراق جهرمی مدیرکل صلح و امنیت بین المللی وزارت امور خارجه اقداماتی را برای تقویت رژیم BWC تشریح می کند.

بر اساس این گزارش، در دو قرن اخیر موضوع تهدید سلاح‌های بیولوژیک اهمیت فراوانی پیدا کرده است. کنوانسیون ۱۹۷۲ سلاح‌های بیولوژیک که نتیجه استمرار و تکمیل مفاد پروتکل ۱۹۲۵ ژنو در مورد منع کاربرد گازهای خفه ‌کننده و سمی و روش‌های جنگ بیولوژیک است، نخستین فرایند خلع سلاح بین ‌المللی نامحدود را عینیت بخشید. وجود نقاط ضعف و مشکلات قابل تأمل این کنوانسیون، جامعه جهانی را واداشته است تا در چارچوب کنفرانس‌های بازنگری، راه‌های تقویت کنوانسیون را بررسی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز