خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه ‌قضائیه:

ارائه خدمات برخط قضایی در کلانتری‌ها توسعه یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۴۰۰

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تاکید کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در زمینه بهره گیری از فناوری های نوین شاهد یک رشد مستمر در خصوص ارائه خدمات الکترونیک و برخط قضایی میان کلانتری های سراسر کشور با مجتمع های قضایی با هدف خدمت به مردم هستیم.

به گزارش ایلنا، محمد کاظمی فرد با بیان اینکه سرعت در رسیدگی به پرونده ها با فناوری های نوین محقق می شود تاکید کرد:در راستای سند تحول قضایی،استفاده از فناوری های نوین،تبدیل روش‌های سنتی به روش های هوشمند و با هدف ارائه خدمت به مردم، ارتباط تمامی کلانتری های سراسر کشور با مجتمع های قضایی به صورت برخط والکترونیک است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه با کوشش های صورت گرفته ارتباط کلیه کلانتری های سراسر کشور با مراجع قضایی به‌صورت الکترونیک و برخط است و امکان دریافت مستقیم و برخط شکواییه در راستای اجرای ماده ۳۷ آیین دادرسی کیفری فراهم‌شده است گفت:اگر فردی به کلانتری مراجعه کند، در همان‌ جا شکواییه تنظیم و به‌صورت برخط برای مراجع قضایی ارسال می‌ شود.در نتیجه این اقدام، مردم تنها با یکبار حضور در کلانتری ها شکایت خود را ثبت می کنند. این شکایت ها به دادسرا و مجتمع های قضایی ارسال می شود و تمامی اقدامات دیگر از طریق همان بستر الکترونیک و به صورت برخط و آنلاین انجام می شود.

محمد کاظمی فرد در ادامه با بیان اینکه در شش ماهه ابتدایی سال گذشته ۲۹۹ هزار و۹۲۶ اقدام برخط میان کلانتری ها و مجتمع های قضایی انجام شده بود گفت: با تلاش های صورت گرفته این عدد با رشد همراه شد و در شش ماه دوم سال گذشته به ۷۵۵هزارو ۹۰۶ مورد رسید و در ادامه این روند رو به رشد در شش ماه ابتدایی سال‌جاری بیش از ۸۸۴ هزار اقدام برخط و الکترونیک ثبت شده است.

رئیس مرکز آمار وفناوری اطلاعات قوه قضاییه با تاکید بر اینکه این اقدام های انجام شده به معنی وجود این تعداد پرونده نیست بلکه بر روی یک پرونده چند اقدام متفاوت انجام می شود گفت: تمام تلاش مان را به کار گرفته ایم که با خدمات آنلاین و برخط باعث خدمت رسانی بیشتر و با کیفیت تر به مردم شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز