خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

روایت رئیس کمیسیون بهداشت از عدم تخصیص ارز ترجیحی برای دارو از سوی دولت

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۵۱۹

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از عدم تخصیص ارز ترجیحی برای دارو از سوی دولت خبر داد.

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره تاثیر گرانی ارز بر افزایش قیمت و کمبود اقلام دارویی گفت: گرانی ارز در این زمینه تاثیرگذار نیست ما باید این موضوع را مدیریت کنیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره تخصص ارز ترجیحی که از سوی دولت برای اقلام دارویی در نظر گرفته شد و تاثیر آن بر وضعیت فعلی بازار دارو، بیان کرد: دولت یک میلیارد دلار ارز ترجیحی برای دارو داد و قرار شد منابع ریالی‌اش را سازمان برنامه و بودجه به بانک بدهد‌.

وی ادامه داد: شهریور ماه گفته شد باید یک‌ونیم میلیارد تومان معادل پانصد میلیون دلار دیگر هم بدهد، اما چون سازمان برنامه و بودجه آن یک میلیارد دلار را هم نداده بود این پانصد میلیون دلار را هم هنوز نداده‌‌اند و مشکل داریم.

شهریاری درباره این‌که برای خروج وضعیت بازار دارو از این شرایط باید چه کار کرد که دارو به راحتی در دسترس مردم قرار گیرد، بیان کرد: در جریان وضعیت مردم هستیم، گزارش دومی در صحن درباره دارو ارائه شد. طی این ۲ ماه ما ۲ بار درباره دارو در صحن علنی بحث کردیم و گزارش دادیم.

وی درباره اظهارات برخی نمایندگان برای استیضاح وزیر بهداشت و درمان درپی وضعیت دارو در کشور، عنوان کرد: استیضاح به ما ربطی ندارد، ما کاره‌ای نیستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز