خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از گفت‌وگوی چراغ خاموش اصلاح‌طلبان با حاکمیت

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۴۴۳

در طول یک ماه گذشته برخی از اصلاح‌طلبان با رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضائیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره اعتراضات اخیر دیدار و گفت‌وگو داشتند اما باید دید محورهای این دیدارها که سکوت خبری انجام شده است با استقبال حاکمیت مواجه خواهد شد؟

به گزارش ایلنا، با گذشت حدود یک ماه از آغاز اعتراضات و وقایع بعد از فوت مهسا امینی، در حالی لزوم انجام گفت‌وگوی ملی از طرف محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه برای پیگیری مطالبات مردم و به ویژه نسل امروز مطرح شد که از ابتدای این ماجرا برخی تاکید کردند که ساز و کار این گفت‌وگو از سوی حاکمیت هنوز فراهم نشده است، عده‌ای از کارشناسان هم تاکید داشتند که نهاد پیشنهاددهنده برای انجام این گفت‌وگو نمی‌تواند قوه قضائیه باشد چون امکانات و اختیارات لازم برای این کار را ندارد.

در همین راستا اما برخی تاکید داشتند که ابتدا باید گفت‌وگوی احزاب و شخصیت‌های میانی با نهادهای حاکمیتی و مقام‌های برجسته کشور آغاز شود و بعد به دنبال ترمیم اعتماد از دست رفته مردم و شکاف ایجاد شده باشیم؛ در همین فرآیند شنیده شده که اصلاح‌طلبان برای پیگیری این مطالبات، گفت‌وگوها و تلاش‌هایی را در دیدار و تماس با برخی از شخصیت‌های نظام آغاز کرده‌اند.

پیگیری‌های خبرنگار ایلنا حاکی از آن است که از حدود یک ماه پیش برخی از شخصیت‌های اصلاح‌طلب از جمله علی باقری، حجت الاسلام مجید انصاری، حجت‌الاسلام سیدعبدالواحد موسوی لاری، سیدصفدر حسینی و حسین مرعشی با برخی سران کشور از جمله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه و دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره اتفاقات و اعتراضات اخیر، دیدارها و گفت‌وگوهای جداگانه‌ای داشتند و قرار است این دیدارها برای به نتیجه رسیدن مباحث مطرح شده ادامه داشته باشد.

در پیگیری‌های صورت گرفته این دیدارها توسط برخی از شخصیت‌های اصلاح‌طلب به صورت تلویحی تایید شده است اما برخی به دلیل آنکه در این دیدارها حضور نداشتند و برخی هم به دلایل شخصی از اعلام جزئیات آن خودداری کردند.

اصلاح‌طلبان در گذشته هم بارها برای انجام گفت‌وگو با حاکمیت و برخی نهادها از جمله شورای نگهبان تلاش‌هایی داشتند که چندان نتایج خاصی را عاید این جریان سیاسی کشور نکرد، حالا اما به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان ترجیح داده‌اند در سکوت خبری به گفت‌وگو با سران کشور و نهادهای حاکمیتی بنشینند تا این بار به صورت جدی مطالبات مردم را با نگاه به اعتراضات اخیر و بحران‌های اجتماعی و اقتصادی موجود به نتیجه مشخصی برسانند.

باید منتظر ماند و دید این بار تلاش اصلاح‌طلبان برای پیگیری مطالبات مردم و ایجاد گفت‌وگوی ملی و همچنین شنیدن صدای معترضان با استقبال مواجه می‌شود یا در بر همان پاشنه گذشته خواهد چرخید. در صورت استقبال از این تلاش‌ها هم باید دید که چهره‌های پیش قدم شده چه برنامه‌ای برای جذب اعتماد از دست رفته جامعه به جریان‌ها و شخصیت‌ها سیاسی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز