خبرگزاری کار ایران

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش ملی پدافند غیرعامل:

امروز آفند هم غیرعامل شده است/ فتنه اخیر در بستر فناوری شکل گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۶۵۰

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه فتنه اخیر در بستر فناوری شکل گرفته است، گفت: راهکار دفاع در برابر تهدید نوین صرفا پدافند غیرعامل است.

به گزارش ایلنا، همایش ملی پدافند غیرعامل، صبح امروز دوشنبه ۹ آبان ماه در مرکز همایش‌های بین الملل صدا و سیما برگزار شد.

این همایش با حضور محمد مخبر؛ معاون اول ریاست جمهوری، امیر نصیرزاده؛ جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سید اسماعیل خطیب؛ وزیر اطلاعات و پیرحسین کولیوند؛ رئیس جمعیت هلال احمر برگزار شد.

امیرنصیرزاده، جانشین ریاست ستاد کل نیروهای مسلح در این همایش با بیان اینکه ما در یک موقعیت بسیار حساس و از دید کارشناسان ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک در یک منطقه منحصر به فرد قرار گرفته ایم، اظهار داشت: از لحاظ موقعیت، منابع انرژی، قلمروهای فرهنگی و مسائل ایدئولوژیکی این منطقه علاقه بازیگران سیاسی زیادی را به خود جلب کرده است.

وی ادامه داد: این منطقه زمین بازی سیاست مداران و به ویژه استکبار شده است. طمع زیادی نسبت به منابع انرژی زیادی که در این منطقه وجود دارد. اما در چنین شرایطی انقلاب اسلامی ایران در یک منطقه مهم و مورد علاقه بازیگران به وقوع پیوست. این انقلاب به دنبال خودش پیامدهای وسیعی داشت. حتی اتفاقاتی که در دنیا مثل فروپاشی شوروی، اروپای شرقی و جنوب غربی آسیا به وجود آمد، پیامدهای انقلاب اسلامی بود در واقع زلزله ای در معادلات ایجاد کرده است و منافع غرب را مورد تهدید قرار داد.

امیرنصیرزاده با بیان اینکه جنگ سرد پایان یافت، پارادایم دوران جنگ سرد فروپاشید و وارد دوران گذر شدیم، ادامه داد: در این دوران گذر، انقلاب به راه خودش ادامه داده و به دنبال تمدن سازی است. این در تعارض با منافع استکبار سلطه گر است و از همین رو توطئه ها و فتنه ها شروع شد. دهه اول انقلاب به اصول اصلی انقلاب حمله کردند و به ایجاد تفرقه بین انقلابیون پرداختند و در نهایت جنگ هشت ساله را به ما تحمیل کردند. اما انقلاب از این توطئه ها، فتنه ها و پیچ و خم ها به سلامت عبور کرد و شتابان دوران بازسازی، سازندگی و پیشرفت علمی در همه زمینه ها را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه در دهه های مخلتف با تهدیدها و فتنه های مختلف روبرو بودیم، متذکر شد: در دهه دوم انقلاب، ایجاد چندقطبی در کشور، در دهه سوم بهانه تقلب در انقلاب و همینطور ادامه داشت. اما کشور ما رو به پیشرفت رفت و دستاوردهای بسیار زیادی را در این راستا به دست آورد.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه همه این اقدامات و فتنه ها برای مهار جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: برای به شکست کشیدن حرکت جمهوری اسلامی ایران، به دنبال توقف حرکت کشور و تمدن سازی هستند. تمدن سازی یعنی احیای تمدن اسلامی و برقراری عدالت، این در تعارض با منافع استکبار جهانی است. بنابراین دست نخواهند کشید و توطئه ها ادامه دارد.

نصیرزاده ادامه داد: در دهه چهارم زمینه های پیچیده ای را طرح ریزی کردند. فناوری کمک کرد. تحولات زیادی در تهدیدات ایجاد شد. امروز با مفاهیمی مثل تهدید شناختی، تهدید ترکیبی و هیبریدی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه با روی کارآمدن دولت جدید این شتاب چندبرابر سرعت گرفت و در داخل کشور امید زنده شد، افزود: جراحی اقتصادی و اقدامات لازم برای تاب آوری اقتصادی انجام شد. مردم نیز این اقدامات اصلاحی را پذیرفتند چون دریافتند که راه بسیار روشنی پیش روی ملت ایران باز شده است.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه با عضویت در سازمان اقتصادی شانگهای اثرگذاری جمهوری اسلامی ایران در همه معادلات تثبیت شد، تصریح کرد: پیشرفت های علمی و مهار کرونا موفقیت های بزرگی بود و در مقابل دشمن ما متحمل شکست هایی متعدد در افغانستان، فلسطین، لبنان، عراق و یمن شد.

امیرنصیرزاده با بیان اینکه دشمن چون تحمل این شکست را نداشت، جبهه جدید جنگ در حوزه شناختی را علیه ملت ایران رقم زد، افزود: اکنون در شرایطی هستیم که در آفند هم غیرعامل شدیم. در حالی که ما دنبال پدافند غیرعامل هستیم. ما چیزی را مشاهده نمی کنیم اما دائما در معرض تهاجم دشمن هستیم. این همه فتنه در موارد مختلف می‌بینیم. اینها بستر سازی شده است و در یک بستر فنی و فناورانه توسعه پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه مصون ماندن جامعه و زیرساختها در چنین شرایطی نیاز به صیانت و حفاظت دارد، افزود: در غیر این صورت، شرایط دائما پیچیده تر و سخت تر می شود.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تنها راهکار در این میان بکارگیری سیاست های پدافند غیرعامل است، تصریح کرد: هیچ راهکار دیگری برای مقابله با چنین جنگ، تهدیدی و چنین فضایی وجود ندارد. چون دشمن می خواهد بین حاکمیت و مردم شکاف ایجاد کند. با ایجاد نارضایتی، ایجاد اختلال در خدمات رسانی دولت در همه عرصه ها از جمله انرژی، مخابرات، حمل و نقل و ...

امیرنصیرزاده با بیان اینکه کار پدافندغیرعامل پیشگیری و مصونیت بخشی است، افزود: در این مسیر همه باید به میدان بیاییم. نکته مهم در این میان فرهنگسازی است و صداوسیما می تواند نقش اساسی در این مهم ایفا کند و مردم را با فرهنگ پدافندغیرعامل آشنا کند.

وی با اشاره به اهمیت همایش ملی پدافند غیرعامل، گفت: این همایش ها بسیار مهم است. اگر به دنبال همایش ها اقدامات اجرایی در کشور صورت گرفت تاثیرگذار خواهد شد. این همایش‌ها باید به فرهنگسازی و ایجاد درک مشترک بین ما کمک کند. حضور نظامیان، وزیر اطلاعات، مقامات لشگری و کشوری، مسئولان نهادهای مختلف در این همایش نشان دهنده ایجاد شدن درک مشترکی است که باید آن را توسعه بدهیم.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه باید تهدیدات را جدی بگیریم و بدانیم تهدید وجود دارد، گفت: در این میان با وجود تلاشهای بسیار تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با بیان اینکه در عرصه جنگ شناختی، سالها روی درک و بصیرت نوجوانان و جوانان از طریق شبکه های اجتماعی خارج پایه و فضای سایبری نوجوانها و جوان های ما کار شناختی انجام شده است، توضیح داد: وقتی فناوری وجود دارد تهدید هم در دل آن وجود دارد. در یک بستر فنی روی ادراک انسان ها کار انجام می دهند. این بستر فنی، مصونیت، صیانت و پیشگیری می خواهد. بنابراین باید این تهدیدات را جدی بگیریم. یکی از اقدامات تصویب قوانین الزام آور و بازدارنده است.

امیر نصیرزاده با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل کشور، مجموعه ای عالم و اندیشمند و متخصص و پرتلاش را گرد هم آورده است بر تلاش برای توسعه کمی و کیفی اقدامات این سازمان در سطح کشور تاکید کرد.

وی با بیان اینکه قوی شدن مورد تاکید مقام معظم رهبری است و پدافند غیرعامل یکی از راه های قوی شدن است، تصریح کرد: بعد از پدافند غیرعامل، دومین عامل صبر است. صبوری این نیست که برای رسیدن به دانش بالا، سلاح پیچیده و علم و دانش پیشرفته شتاب نداشته باشیم. منظور این است که خودمان را دست کم نگیریم و دشمن را بیش از اندازه قوی نبینیم. تهدید را جدی بگیریم و به خداوند متعال توکل کنیم. مرعوب دشمن نشویم. اما دشمن را جدی بگیریم.

وی با بیان اینکه تلاش و کوشش برای قوی تر شدن را باید در پدافندغیرعامل ببینیم، گفت: امروز لزوم اجرای پدافد غیرعامل در تمام سطوح زندگی مردم و کشور خود را نشان داده و باید آن را جدی بگیریم. باید دشمن را نه بیش از اندازه قوی تلقی کنیم و نه دست کم بگیریم.

امیرنصیرزاده در انتها خاطرنشان کرد: حضرت رسول (ص) می‌فرمایند از فتنه ها و آزمایش‌های آخرالزمان نگران نباشید. چرا که موجب نابودی منافقان خواهد شد. انشاالله از همه این فتنه ها و توطئه های دشمن به سلامت عبور خواهیم کرد. چون در راس کشور ما رهبری عالم، شجاع و حکیم قرار دارد. ما نگرانی نداریم به امید خداوند متعال، رهبر معظم انقلاب پرچم این انقلاب و نهضت را به دست صاحب اصلی حضرت مهدی تحویل خواهند داد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز