خبرگزاری کار ایران

توقیف نفتکش خارجی حامل ۱۱ میلیون لیتر سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۵۶۶

رئیس کل دادگستری هرمزگان از توقیف یک فروند نفتکش خارجی حامل ۱۱ میلیون لیتر سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس خبر داد.

به گزارش ایلنا، مجتبی قهرمانی  اظهار کرد: در راستای اجرای دستور قضایی، دلاورمردان منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به توقیف یک فروند نفتکش خارجی حامل ۱۱ میلیون لیتر سوخت قاچاق در آب های خلیج فارس اقدام کردند.

مجتبی قهرمانی با بیان اینکه ارزش محموله این نفتکش بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان است، گفت: توقیف شناور مذکور پس از یکماه کار دقیق فنی و اطلاعاتی انجام شده است.

وی با اشاره به تشکیل پرونده در خصوص تخلفات شناور مذکور و ارجاع آن به بازپرس ویژه، خاطرنشان کرد: کاپیتان و خدمه این نفتکش خارجی نیز جهت تکمیل روند تحقیقات و سیر مراحل قانونی در بازداشت به سر می برند.

قهرمانی در ادامه افزود: محموله ۱۱ میلیون لیتری نفتکش خارجی توقیف شده معادل ۵ هزار و پانصد خودروی نیسان و حدود ۱۱۰ فروند لنج است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه بر اساس اخبار و اطلاعات واصله، فعالیت برخی از شرکت های متخلف در زمینه بانکرینگ سوخت محرز شده است، به منظور صیانت از حقوق قانونی دولت نسبت به برخورد قضایی با آنها اقدام خواهد شد.

مجتبی قهرمانی اذعان کرد: شناورهایی که به این نفتکش متخلف سوخت رسانی کرده اند نیز مورد پیگرد قضایی قرار می گیرند.

وی بیان کرد: در راستای اجرای مواد ۲۰ و ۲۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قاچاقچیان علاوه بر محکومیت به حبس تا ۱۰ برابر ارزش سوخت مکشوفه جریمه می شوند و شناور دخیل در امر قاچاق نیز به‌نفع دولت ضبط خواهد شد.

ئیس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: اقدامات مجرمانه قاچاقچیان سوخت که در هماهنگی با بیگانگان به تاراج سرمایه های ملی مبادرت می کنند از زیر چتر اطلاعاتی دستگاه قضایی و ضابطین مخفی نخواهد ماند و مجازات مرتکبان چنین جرایمی قاطع و بدون اغماض خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز