خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان:

رسانه‌ها بخش مهمی از میدان محسوب می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۶۹۸

چهارمین نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های داخلی در یک فضایی صمیمی همراه با گفت‌وگو، تبادل نظر و ارائه پیشنهادات پیرامون موضوعات و تحولات گوناگون منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این نشست حسین امیرعبداللهیان و اعضای نشست ضمن قرائت فاتحه‌ای برای مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، یاد و خاطره این شخصیت برجسته انقلاب و نماینده فقید امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در مؤسسه و روزنامه اطلاعات را گرامی داشتند.

وزیر امور خارجه، در ادامه نشست با برشمردن دستاوردهای اقتصادی سیاست خارجی دولت سیزدهم گفت: در ۱۳ ماه فعالیت دولت جدید توانستیم حجم تبادل تجاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دارای رابطه تجاری با ایران را در سطح مناسبی ارتقا ببخشیم. 

وی با اشاره به نقش مشترک دیپلماسی و رسانه در روایت‌گری از واقعیت‌های میدانی عرصه بین‌الملل، اظهار داشت: امروز رسانه‌ها نیز بسان دیپلماسی صرفا روایتگر میدان نیستند، بلکه خود بخش مهمی از میدان محسوب می‌شوند.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه در عرصه بین‌الملل جدید با دیپلماسی چند بعدی و غیر خطی روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: در دوران کنونی برخلاف دوره جنگ سرد جهان که مبتنی بر دیپلماسی خطی بود، از کنشگری دو بازیگر قدرتمند، به کنشگران متعدد و متنوع رسیده‌ایم و در عصر جدید حتی یک واحد سیاسی کوچک نیز می‌تواند یک بازیگر و کنشگر واقعی باشد.

در این نشست، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی، با تشریح نمایی کلی از فعالیت‌ها و دستاوردهای محقق شده در ابعاد مختلف حوزه دیپلماسی اقتصادی، به سوالات و نقطه نظرات مدیران رسانه‌ها پاسخ داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز