خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه:

به زودی تحریم‌های متقابل علیه اشخاص و نهادهای اروپایی اعمال و اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۸۶۴

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: در پاسخ به اقدام امروز شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا، به زودی تحریم های متقابل علیه اشخاص و نهادهای ذیربط اروپایی اعمال و اعلام خواهد شد.

به گزارش ایلنا، ناصر کنعانی تصمیم شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا در اعمال تحریمهای یکجانبه علیه برخی مسؤلان و نهادهای ایرانی را قویا محکوم کرد و آن را به منزله نقض حقوق بین الملل و مصداق بارز مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی ادامه داد: جای تاسف عمیق دارد که انگیزه های خاص سیاسی و نیز استناد به اطلاعات بی پایه، تحریف شده و ادعاهای ساخته و پرداخته معاندین ملت ایران و رسانه های شناخته شده وابسته به آنها، مبنای چنین تصمیم غلط و غیرسازنده ای قرار می گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصمیم تحریمی شورای وزیران اتحادیه اروپا را حاکی از تداوم رویکرد مغرضانه و استفاده ابزاری از حقوق بشر برای نیل به اهداف سیاسی ارزیابی کرد و چنین تصمیمی را از اساس مردود و فاقد اثر و اعتبار خواند.

به گفته کنعانی، ملت بزرگ ایران پیش از این، اتحادیه اروپا و اعضای آن را به دلیل بی عملی و همراهی با تحریم های غیرقانونی حداکثری آمریکا، ناقض بزرگ حقوق بشر قلمداد می کند.

وی با رد تمامی اتهامات وارده به اشخاص و نهادهای ایرانی گفت: در پاسخ به اقدام امروز شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا، به زودی تحریم های متقابل علیه اشخاص و نهادهای ذیربط اروپایی اعمال و اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز