خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور جدید عراق در دیدار با سفیر ایران:

نگاه ما به ایران به عنوان شریکی برای مصالح دو کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۴۰۷

رئیس‌جمهور جدید عراق تاکید کرد: نگاه ما به جمهوری اسلامی ایران به عنوان شریکی برای مصالح دو کشور است و معتقدیم مصلحت ایران فراتر از صرف مصالح ایران و عراق و در واقع به منزله مصلحت خاورمیانه است.

به گزارش ایلنا، محمدکاظم آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، امروز یکشنبه با عبداللطیف رشید، رئیس‌جمهور جدید عراق ملاقات و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات، آل صادق ضمن تبریک به مناسبت انتخاب وی به مقام ریاست جمهوری عراق، ایران را حامی یکپارچگی، ثبات و توانمندی عراق مستقل دانست و اظهار امیدواری کرد در دوره ریاست جمهوری وی مناسبات دو کشور در تمامی زمینه‌ها بیش از پیش گسترش یابد.

عبداللطیف رشید نیز ضمن استقبال از سفیر ایران و تاکید بر زمینه‌های مشترک تاریخی، فرهنگی و دینی فیمابین اظهار کرد: مصلحت عراق، به منزله مصلحت جمهوری اسلامی ایران و مصلحت جمهوری اسلامی ایران به منزله مصلحت عراق است.

وی ادامه داد: نگاه ما به جمهوری اسلامی ایران به عنوان شریکی برای مصالح دو کشور است و معتقدیم مصلحت ایران فراتر از صرف مصالح ایران و عراق و در واقع به منزله مصلحت خاورمیانه است.

در این ملاقات، طرفین بر گسترش روابط فرهنگی و توجه به علقه‌های مشترک اجتماعی و دینی نیز تاکید کردند.

گفت‌وگو و تاکید بر اهمیت و مفید بودن سفر اخیر قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق به ایران نیز از دیگر موضوعات مطرح در این ملاقات بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز