خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در باکو :

همکاری ایران، روسیه و آذربایجان نقش کریدور شمال-جنوب را برجسته می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۴۷۲

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان گفت: بهره‌برداری از ظرفیت کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب که می‌تواند با همکاری نزدیک سه کشور ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان دسترسی آسان تر محصولات کشاورزی را از روسیه و دیگر کشورها به مقاصد مختلف فراهم کند نقش این کریدور را برجسته تر خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، سیدعباس موسوی در همایش تولید و انتقال غلات در باکو گفت: ایران به عنوان یک محور ترانزیتی منطقه ای و جهانی آمادگی دارد تا ضمن توسعه زیرساخت‌های موجود خود از جمله سیلوها، انبارها و شبکه‌های حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای از تمام ظرفیت‌های خود برای همکاری با سایر کشورها برای تسهیل ترانزیت غلات و سایر محصولات کشاورزی از روسیه به خلیج فارس و فراتر از آن استفاده کند.

وی تصریح کرد : بدون شک بهره‌برداری کامل از ظرفیت کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال-جنوب که می‌تواند با همکاری نزدیک سه کشور ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در کوتاه‌ترین زمان و کمترین هزینه، دسترسی آسان‌تر و حمل سریع تر غلات و سایر محصولات کشاورزی را از روسیه و دیگر کشورها به مقاصد مختلف در جهان را فراهم کند نقش این کریدور را برجسته تر خواهد کرد.

این دیپلمات کشورمان خاطرنشان کرد: اخیراً و با پیوستن کامل ایران به معاهده شانگهای، فرصت‌های جدیدی برای همکاری بهتر و نزدیک‌تر منطقه‌ای در زمینه ترانزیت غلات و سایر کالاها از طریق کریدور شمال - جنوب و شرق-غرب ایجاد شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز