خبرگزاری کار ایران

عنابستانی در گفت‌وگو با ایلنا:

عدم رأی اعتماد به زاهدی وفا نشان‌دهنده اهمیت تعامل با تک‌تک نمایندگان بود/ رئیس‌جمهور به سرعت وزیر بعدی را معرفی کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۱۰۰

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: عدم رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی کار نشان داد که چه اندازه تعامل با تک تک نمایندگان مجلس حساس و مهم است؛ و اینکه اگر ما فکر کنیم برویم در مجلس با یک کلونی، یا هیات رئیسه یا کمیسیون ببندیم، موضوع حل می‌شود؛ خیر اینطور نیست. مشاهده کردید که هر سه کمیسیون نسبت به ایشان نظر مثبت دادند اما صحن یک نظر دیگری داد.

علی‌اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که «شما به عنوان کسی که پیش از این از مخالفان آقای زاهدی وفا بودید چه تحلیلی از علت عدم رأی اعتماد به ایشان دارید و این اتفاق را محصول چه عواملی می‌دانید؟» گفت: در اینکه احتمال رأی‌آوری آقای زاهدی وفا ضعیف بود، تردیدی وجود نداشت، البته من در روز آخر موافق شده بودم اما تقریبا مطمئن بودم که ایشان رأی نمی‌آورد و علت آن هم این بود که متاسفانه ایشان در دوره ۳ ماهه تعامل مثبتی با مجلس برقرار نکرد و در نهایت با یک رأی افتاد.

وی ادامه داد: این انتخابات رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی کار نشان داد که چه اندازه تعامل با تک تک نمایندگان مجلس حساس و مهم است و اینکه اگر ما فکر کنیم برویم در مجلس با یک کلونی، یا هیات رئیسه یا کمیسیون ببندیم، موضوع حل می‌شود؛ خیر اینطور نیست. مشاهده کردید که هر سه کمیسیون نسبت به ایشان نظر مثبت دادند اما صحن یک نظر دیگری داد.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من این یک نوع اثبات اهمیت تک تک آراء نماینگان مجلس بود. کسی که می‌خواهد با مجلس تعامل کند، باید با نفر به نفر افراد حتما یک تعامل مثبتی را داشته باشد.

عنابستانی در ادامه ابراز داشت: اما آقای زاهدی‌وفا غیر از اینکه این تعامل را نداشت یک حاشیه‌هایی در زندگی شخصی‌اش وجود داشت که به نظر من علیرغم اینکه خود ایشان هیچ نقش و تقصیری در این موضوعات نداشت اما باعث شد که صحن مجلس به او اقبال نکند.

وی با بیان اینکه «این مساله را یک اتفاق مثبت برای مجلس نمی‌دانم»، تاکید کرد: یعنی مجلس باید یک نگاه شایسته‌سالارانه و به‌ دور از فضای احساسی داشته باشد، این که فضای زندگی شخصی افراد را به درون مجلس بیاوریم که خیلی از حرف‌ها هم حرف درستی نبود، به نظرم شایسته مجلس انقلابی نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی در ادامه در پاسخ به اهمیت سرعت در معرفی وزیر بعدی از سوی رئیس جمهور باتوجه به اهمیت این وزارتخانه، گفت: آقای رئیس‌جمهور باید با فوریت برای این وزارتخانه که شاید مهمترین وزراتخانه‌ی این دولت است که خودش را دولت محرومان و عدالت نامگذاری کرده است، وزیر معرفی کند اینجا فضای خدمت به محرومان است، وزیر آن را معرفی کنند تا زودتر از بلاتکلیفی دربیاید.

وی ادامه داد: به هر حال یک سه ماه گذشته و یک اجازه خدمت مشخص برای آقای زاهدی وفا تا رأی اعتماد گرفته شده، بنابراین الان رئیس‌جمهور هیچ وقتی ندارد و باید در اولین فرصت وزیر را معرفی کند مگر اینکه برود و اجازه جدیدی از رهبری بگیرد اما به نظر من از آنجا که رئیس جمهور راجع به انتخاب آقای زاهدی‌وفا مردد بود، معنای آن این است که وی روی افراد مختلف خیلی فکر کرده و الان احتمالا از میان گزینه‌های دیگر یکی را سریع معرفی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز