خبرگزاری کار ایران

بحرینی در پاسخ به بیانیه مشترک گروهی از کشورها در شورای حقوق بشر:

رویکرد گزینشی و انتشار اطلاعات نادرست یکی از تهدیدهای جدی برای ارتقای حقوق‌بشر است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۶۶۶

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو تاکید کرد: رویکرد دوگانه و گزینشی و انتشار اطلاعات نادرست، جعلی و گمراه‌کننده یکی از تهدیدهای جدی برای ارتقای حقوق‌بشر است.

به گزارش ایلنا، علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم ایران امروز دوشنبه در پاسخ به بیانیه مشترک گروهی از کشورها ذیل بحث عمومی ماده ۸ نشست ۵۱ شورای حقوق بشر گفت: از همان لحظه اول درگذشت مهسا امینی، مقامات عالی‌رتبه ایران از جمله مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور دستور بررسی جزئیات این حادثه ناگوار را با «فوریت و دقت» صادر کردند.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور شخصا در تماس مستقیم با خانواده وی ابراز همدردی کرد و اطمینان داد که یک بررسی جدی، شفاف و کامل در مورد این موضوع انجام خواهد شد، اظهار داشت: مجموعه‌ای از اقدامات انجام شده است، از جمله ایجاد مکانیسم‌های تحقیقاتی زیر نظر دولت و قوه قضاییه، یافته‌های تحقیقات در حال انجام  به زودی با شفافیت کامل منتشر خواهد شد.

سفیر و نماینده دائم ایران در ژنو با بیان اینکه بر اساس چند اصل قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دولت موظف است از حق آزادی بیان و اجتماعات مسالمت‌آمیز حمایت کند، تصریح کرد: با این حال، همانطور که رئیس‌جمهور ما نیز تاکید کرد، خشونت و بی‌نظمی مخل امنیت و آسایش مردم بوده حقوق ملت را نقض کند.

به گفته بحرینی، در حالی که دولت در تلاش برای برقراری نظم عمومی و بررسی روند است، درخواست داریم تا از صدور اعلامیه یا بیانیه عجولانه توسط دیگران خودداری به عمل آید.

وی رویکرد دوگانه و گزینشی و انتشار اطلاعات نادرست، جعلی و گمراه‌کننده را یکی از تهدیدهای جدی برای ارتقای حقوق‌بشر دانست و خاطرنشان کرد: تحریک به خشونت، سخنان نفرت‌انگیز، بی‌نظمی عمومی و تروریسم در هیچ جامعه‌ای پذیرفته نیست.

سفیر و نماینده دائم ایران در ژنو با بیان اینکه ما از تلاش‌های واقعی برای حمایت از حقوق زنان و دختران قدردانی و استقبال می‌کنیم، ابراز داشت: ایران یکی از موفق‌ترین و بهترین نمونه‌های ارتقای حقوق زنان است و شاخص‌های مختلف، به خوبی، پیشرفت چشمگیر زنان ایرانی در حوزه‌های آموزش، بهداشت، صنعت، اقتصاد و سیاست را نشان می‌دهند.

بحرینی افزود: جمهوری اسلامی ایران به طور جدی به تعهدات بین‌المللی خود در زمینه حقوق بشر متعهد بوده و برای ارتقای حقوق بشر مردم خود به ویژه زنان و دختران، فعالانه با شورای حقوق بشر، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر و  سازوکارهای حقوق بشری تعامل خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز