خبرگزاری کار ایران

ادعای رسانه‌های هندی درباره دریافت گزارش تهدید به بمب‌گذاری در پرواز هواپیمای ایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۴۴۸

برخی رسانه‌های هندی از دریافت گزارش تهدید به بمب‌گذاری در پرواز یکی از خطوط هوایی ایران خبر دادند.

به گزارش ایلنا، رویترز مدعی شد: نیروی هوایی هند امروز -دوشنبه- اعلام کرد که پس از دریافت اطلاعاتی از تهدید به بمب‌گذاری در پرواز یکی از خطوط هوایی ایران جنگنده‌ها را به پرواز درآورده است.

نیروی هوایی هند در بیانیه‌ای مدعی شد که بعداً اطلاعاتی را از تهران، پایتخت ایران دریافت کرده است تا این گزارش تهدیدآمیز را نادیده بگیرد و پرواز به سفر خود ادامه داده است.

پیش از این برخی رسانه‌های هندی به نقل از مقامات هواپیمایی این کشور اعلام کردند که ساعاتی پیش یک هواپیمای خطوط هواپیمایی ماهان ایران وارد آسمان این کشور شده و به علت «تهدید به بمب‌گذاری» خواستار فرود اضطراری در فرودگاه دهلی نو شده است.

بر اساس گزارش‌های اولیه، این هواپیما از ایران عازم چین بوده است. پس از اطلاع از این موضوع، نیروی هوایی هند جنگنده‌های «سوخو-۳۰» خود را برای اسکورت کردن این هواپیما به پرواز در‌آورد و این هواپیما هم‌اکنون به سمت چین در حال پرواز است.

این هواپیما که به سمت چین در حال پرواز بوده است، پس از ورود به حریم هوایی هند توسط سامانه کنترل هوایی این کشور از این تهدید مطلع شده است.

پس از اطلاع از این تهدید، این هواپیما خواستار فرود اضطراری در فرودگاه دهلی‌نو شده بود ولی به دلیل تهدید بمب‌گذاری، مقام‌های هند با فرود این هواپیما در دهلی‌نو مخالفت کردند و از این هواپیما خواسته شد تا در فرودگاه دیگری در هند به زمین بنشیند ولی خلبان این هواپیما با تقاضای کنترل هوایی هند مخالفت کرده و به پرواز خود به سمت چین ادامه داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز