خبرگزاری کار ایران

راستینه در گفت‌وگو با ایلنا:

برخی از جوانان و نوجوانان در وقایع اخیر در فضای هیجانی قرار گرفتند/ بازداشت‌شدگانی که مرتکب جرم نشده‌اند، مورد رأفت اسلامی قرار گیرند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۳۲۱

نماینده شهرکرد در مجلس گفت: انتظار می‌رود آن‌هایی که در فضای هیجانی آشوب‌ها قرار گرفتند و جرمی مرتکب نشده‌اند، از سوی قوه قضاییه مورد رأفت و رحمت اسلامی قرار گیرند.

احمد راستینه عضو و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با «لزوم تعیین تکلیف هرچه زودتر بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های اخیر که به نظر نظر می‌رسد تعدادشان رو به افزایش است و مشکلاتی که ممکن است در اثر جمعیت زیاد و فضای کم پدید آید»، گفت: بازداشت‌شدگان چند دسته هستند، یک دسته آمران هستند، یک دسته محرکان هستند و یک دسته دیگر مردمی هستند که در فضای آشوب ناخودآگاه قرار گرفتند.

وی ادامه داد: طبیعتا همیشه رأفت اسلامی در دستگاه قضایی ما وجود داشته و این بار هم طبیعتاً دستگاه قضایی ما با نگاه رأفت اسلامی تلاش می‌کند که این افراد با توجه به نوع و ارتکاب جرمی که متوجه آن‌ها است، نسبت به تصمیم‌گیری درخصوص آن‌ها تسریع کند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس با تاکید بر لزوم برخورد با افراد دارای سابقه که در حوادث اخیر دستگیر شده‌اند، اظهار داشت: طبیعتاً در مورد آمران و محرکان و افراد سازمان‌دهی شده که مشخصاً هم دارای پرونده هستند، هم دارای سابقه مجرمیت هستند و هم شناسایی شدند؛ براساس قانون و آنچه که قانون بر آن تصریح دارد باید قوه قضائیه با قاطعیت برخورد کند. طبیعتا مسیر قانونی مشخص شده باید نسبت به آن‌ها اعمال شود.

وی با اشاره به تفاوت شرایط بازداشت شدگان با یکدیگر خاطرنشان کرد: طبیعتا بخش زیادی از افراد در قالب نوجوانان و جوانان ما در یک فضای هیجانی قرار گرفتند، البته به این شرط که آسیبی به اموال عمومی نزده باشند چراکه وقتی آسیب وارد می‌شود، جرم انجام شده و ما وفق قانون نمی‌توانیم از جرم چشم‌پوشی کنیم اما در مورد آن‌هایی که در فضای هیجانی آشوب‌ها قرار گرفتند انتظار می‌رود که این دسته افراد مورد رأفت و رحمت اسلامی قوه قضاییه قرار گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز