خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه عراق:

عدم تکرار حملات ایران به اقلیم کردستان عراق را از طریق دیپلماتیک پیگیری می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۲۹۰

وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از نزدیک تحولات را دنبال می‌کند و با بالاترین مواضع دیپلماتیک به هر آنچه که عدم تکرار این حملات را تضمین کند، روی خواهد آورد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای با اشاره به حملات موشکی و توپخانه‌ای ایران به اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که دولت عراق با هرگونه منطق نظامی برای مقابله با چالش‌های امنیتی مخالفت است.

در بیانیه وزارت خارجه عراق، این اقدام خطری برای امنیت و حاکمیت عراق عنوان شده که تهدید و ترس و وحشت را در میان غیرنظامیان تشدید می‌کند.

وزارت خارجه عراق همچنین اعلام کرد که از نزدیک تحولات را دنبال می‌کند و با بالاترین مواضع دیپلماتیک به هر آنچه که عدم تکرار این حملات را تضمین کند، روی خواهد آورد.

از سوی دیگر، رسانه‌های نزدیک به جریان صدر مدعی شدند که در حمله پهپادی ایران به اقلیم کردستان عراق یک مدرسه‌ ابتدایی  در اربیل هدف قرار گرفته است.

به گزارش میدل ایست نیوز، کانال تلگرامی الجدار نیوز و اوروک نیوز، نزدیک به جریان صدر همچنین مدعی شدند که دانش آموزان در سلیمانیه به دلیل بمباران ایران به کوه و صخره‌ها پناه برده‌اند.

سپاه پاسداران امروز طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که مقرهای گروه‌های تروریستی پژاک و کومله را در شمال عراق هدف قرار داده است.

در این بیانیه آمده است: پس از بی‌توجهی مقامات اقلیم شمال عراق نسبت به هشدارها جهت برچیدن بساط فعالیت‌ گروه‌های تروریستی و تعرض به مناطق مرزی ایران و همچنین پشتیبانی از آشوب‌های اخیر، رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه پاسداران عملیات خود را نسبت به مقرها و مراکز استقرار آن‌ها در بخش‌هایی از اقلیم آغاز کرد.

این عملیات تا دفع موثر تهدید و برچیده شدن مقرهای گروهک‌های تروریستی و اقدام مقامات اقلیم به تعهدات و مسئولیت‌های خود با قاطعیت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز