خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در ملاقات با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد:

تروریسم و افراط‌گرایی همچنان چالش اصلی در خاورمیانه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۹۹۷

وزیر امور خارجه در دیدار با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل با بیان اینکه ایران جایگاه عالی برای مجمع عمومی سازمان ملل قائل است، اظهار امیدواری کرد که نشست جاری این مجمع فرصتی برای تبادل نظر رسیدگی به چالش‌های جهانی در حوزه صلح و امنیت بین‌المللی باشد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار آخرین وضعیت گفت‌وگوهای جاری برای احیای برجام و پیام‌های تبادل شده با طرف آمریکایی را تشریح کرد و گفت: تروریسم و افراط‌گرایی همچنان چالش اصلی در منطقه خاورمیانه است که با تشدید وضعیت افغانستان به منشا نگرانی جدی برای کشورهای منطقه بدل شده است.

وی با تشریح ابتکار ایران به عنوان بانی اصلی قطعنامه مقابله با گرد و غبار، این پدیده را مسئله مشترک کشورهای منطقه دانست که سلامت میلیون‌ها نفر را با تهدید مواجه کرده و اظهار امیدواری کرد مجمع عمومی بتواند توجه جهانی به ضرورت مقابله با این پدیده را برجسته کند.

چابا کروشی، رئیس نشست هفتاد و هفتم مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز ضمن استقبال از رویکرد جمهوری اسلامی ایران و با اشاره به توانمندی بدنه دیپلماسی ایران ابراز امیدواری کرد ایران نقش فعالی در فرایند اجماع‌سازی در قطعنامه‌های مجمع ایفاد کند.

وی با اشاره به ناتوانی شورای امنیت در پرداختن به بسیاری از موضوعات جهانی، تصریح کرد که انتظار عمومی کشورها فعال شدن بیش از پیش مجمع عمومی برای رسیدگی به موضوعات مرتبط با امنیت جهانی است.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اشاره به نگرانی جاری در جهان در حوزه آب، اظهار امیدواری کرد ایران حضور فعالانه‌ای در کنفرانس جهانی مدیریت منابع آب در ماه مارس داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز