خبرگزاری کار ایران

اوجی:

منابع مالی برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی تامین شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۳۵۸

وزیر نفت تاکید کرد: در زمینه برق دار کردن چاه‌های کشاورزی بر اساس بودجه سال ۱۴۰۱، وزارت نفت منابع مورد نیاز را تامین کرده و به صورت کامل این آمادگی را داریم.

به گزارش ایلنا، جواد اوجی در تشریح نشست امروز خود با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدای این نشست گزارشی از وضعیت عملکرد وزارت نفت و همچینین وضعیت تولید نفت‌گاز، بنزین و گاز و مصارف آنها در حوزه‌های حمل و نقل، صنعت و کشاورزی ارائه شد. نمایندگان نیز سوالات و دغدغه‌های خود را در زمینه تامین سوخت مورد نیاز تجهیزات و ادوات کشاورزی و پمپ‌های آب مطرح کردند.

وی با اشاره به اینکه با مدیریت مناسب صورت گرفته هیچگونه جای نگرانی در زمینه تامین سوخت ماشین آلات کشاورزی وجود ندارد، اظهار داشت: حتما باید ادوات، تراکتورها و موتورهای چاه‌های آب کشاورزی در سامانه سدف ثبت نام کنند.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه طی شش ماه گذشته تعهد وزارت نفت در خصوص تامین کود شیمیایی و اوره یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن بوده است که تا امروز ۱ میلیون و ۲۴۰ هزار تن آن از طریق شش پتروشیمی تحویل داده شده است، اظهار داشت: اولویت وزارت نفت در حوزه کودهای شیمیایی تامین نیاز داخلی است و صادرات این محصولات در اولویت دوم قرار دارد.

اوجی با بیان اینکه وزارت نفت نسبت به تعهدات خود در زمینه تولید و تامین کودهای شیمیایی متعهد و پایبند است، تصریح کرد: در زمینه برق دار کردن چاه‌های کشاورزی بر اساس بودجه سال ۱۴۰۱ وزارت نفت منابع مورد نیاز را تامین کرده و به صورت کامل این آمادگی را داریم. شرکت توانیر باید با پیمانکاران مربوطه به منظور برقی کردن پمپ چاه‌های کشاورزی قرارداد منعقد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز