خبرگزاری کار ایران

غریب‌آبادی در دیدار با گزارشگر ویژه اقدامات قهری یکجانبه:

تحریم‌های یکجانبه، مصداق جنایت علیه بشریت است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۵۷۴

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موضوع جبران خسارت ناشی از تحریم‌های یکجانبه تاکید کرد: جبران خسارت، از جمله آثار مسئولیت بین‌المللی است. شاید تحقق آن در ابتدا امری دشوار باشد، اما بحث حقوقی پیرامون آن باید شکل بگیرد.

به گزارش ایلنا، کاظم غریب‌آبادی در ادامه برنامه‌های خود در جریان اجلاس ۵۱ شورای حقوق‌ بشر سازمان ملل، با گزارشگر ویژه بررسی آثار منفی اقدامات قهری یکجانبه بر بهره‌مندی از حقوق بشر در ژنو دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این نشست ضمن تشکر از گزارش کامل و مستند گزارشگر ویژه، بر لزوم تلاش برای افزایش آگاهی عمومی در زمینه آثار مخرب تحریم‌های یکجانبه تاکید کرد و گفت: تحریم‌های یکجانبه، مصداق جنایت علیه بشریت است و می‌تواند موجبات مسئولیت بین‌المللی دولت‌های واضع و مجری را فراهم آورد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه با اشاره به موضوع جبران خسارت ناشی از تحریم‌های یکجانبه اظهار داشت: جبران خسارت، از جمله آثار مسئولیت بین‌المللی است. شاید تحقق آن در ابتدا امری دشوار باشد، اما بحث حقوقی پیرامون آن باید شکل بگیرد.

غریب‌آبادی ضمن استقبال از برنامه گزارشگر ویژه برای بازدید از سایر کشورها، خطاب به وی تصریح کرد: بازدید شما از هر کشور تحت تحریم، می‌تواند دریچه‌های جدیدی از ابعاد ناشناخته آثار منفی اقدامات قهری یکجانبه بر بهرمندی از حق‌های بشری را به نمایش بگذارد.

گزارشگر ویژه نیز ضمن تشکر از همکاری کامل ایران با وی برای انجام بازدیدی موثر و دقیق، بر نقش جامعه آکادمیک در شکل‌دهی و ترویج ادبیات حوزه تحریم‌های یکجانبه، خصوصا در زمینه غیرقانونی بودن و عدم مشروعیت آنها، تاکید کرد.

وی همچنین پرداختن به پرونده‌های فردی برای شروع عملیات مسئولیت‌پذیر کردن واضعان و مجریان تحریم‌های یکجانبه را مهم توصیف کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز