خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت در جمع خبرنگاران:

در حال تکمیل کار پیوستن به پنجره واحد خدمات الکترونیک هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۲۹۵

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ آمار تجارت خارجی ایران روند رو به رشدی دارد و بسیار مثبت است. هر چقدر ما در مجامع بین‌المللی و پیمان‌های منطقه‌ای وارد شویم، این روند برای ما تسهیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید رضا فاطمی‌امین در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: با توجه به مطالبی که حضرت آقا در مورد سرمایه در گردش تولید مطرح کردند و رئیس‌جمهور نیز بر آن تاکید داشتند، در وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری بانک مرکزی و وزارت اقتصاد کارگروهی را تشکیل دادیم و جای تشکر ویژه از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد دارد که  هماهنگی‌های بسیار خوبی را برای تامین سرمایه در گردش انجام داده‌ایم؛ به عنوان مثال امسال نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد بیشتر به این بخش تخصیص داده می‌شود و ۵۰ همت برای نوسازی واحدهای تولیدی تخصیص داده می‌شود و ۵۰ همت هم بانک‌ها می‌آیند اوراق بدهی واحدهای تولیدی در بازار بورس را ضمانت می‌کنند و از طریق بازار بورس انجام می‌شود.

وی افزود: بر این اساس تامین مالی این زنجیره که یکی از اولویت‌های ماست، خیلی تقویت شد. در بورس کالا هم اوراق برات و گام برای ما بسیار مهم بود و توافق بسیار خوبی بین ما وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در این خصوص انجام شد که ان‌شاالله می‌تواند بخشی از مسائل مربوط به سرمایه در گردش را حل کند.

فاطمی‌امین در پاسخ به سوالی درباره پیوستن وزارت خانه متبوعش به پنجره واحد خدمات الکترونیک عنوان کرد: ارتباط الان برقرار شده برخی از دستگاه‌ها مثلاً سازمان زمین شناسی اصلاً خدمتی ندارد و سازمانی است که کار مطالعاتی انجام می‌دهد طبیعی است که موضوعیت ندارد آن سازمان به این سامانه متصل شود البته قانون هم یک رقم ۳۰درصد را بیان می‌کند بنابراین ارتباط برقرار است و در حال تکمیل کار هستیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد سفر به ازبکستان و دستاورهای احتمالی حضور ایران در اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای، گفت: آمار تجارت خارجی ایران را همه شما دارید که خیلی روند رو به رشدی دارد و بسیار مثبت است. هر چقدر ما در مجامع بین‌المللی و پیمان‌های منطقه‌ای وارد شویم، این روند برای ما تسهیل خواهد شد. پیمان شانگهای هم پیمانه بسیار معتبری است و کشورهای بسیار مهمی در آن عضو هستند و قطعاً دستاوردهای زیادی برای ما خواهد داشت و این روندی است که ما در آنجا دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز