خبرگزاری کار ایران

مرتضوی:

عملیات اجرایی راه آهن رشت - آستارا تا دهه فجر آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۹۰۷

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: عملیات اجرایی راه آهن رشت - آستارا در صورت تأمین منابع، به عنوان بخشی از مسیر شمال - جنوب تا دهه فجر آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید صولت مرتضوی در حاشیه نخستین نشست پیگیری طرح‌های ریلی کشور که با حضور جمعی از استانداران در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از طرح‌های مهم ریلی، راه‌ آهن رشت - آستارا است که برای تکمیل این طرح منابع لازم تأمین می‌شود و امیدواریم تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: در تلاش هستیم تا دیگر طرح‌های ریلی کشور که از پیشرفت فیزیکی زیاد برخوردار هستند، تکمیل کنیم و به بهره‌برداری برسانیم.

فعال کردن مسیر شمال - جنوب با هدف توسعه تجارت با همسایگان از برنامه‌های دولت سیزدهم بوده و به گفته معاون حمل‌ و نقل وزیر راه برای تکمیل آن نیاز است که راه آهن رشت - آستارا سریع‌تر تکمیل شود؛ در این‌باره قرار است با سرمایه‌گذاری روسیه، جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران، این حلقه کامل و به شبکه ریلی ایران به جمهوری آذربایجان وصل شود.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری، همچنین درباره نشست اخیر در کمیته امداد امام خمینی رحمه الله علیه، گفت: این نشست درباره مصوبات سفر رئیس جمهور بود که بخشی از آن طرح‌ها در تعهد کمیته امداد است و با تأمین منابع از سوی سازمان برنامه و بودجه انجام می‌شود؛ خوشبختانه این طرح‌ها پیشرفت بسیار قابل توجه داشته‌اند و کمیته امداد توانسته است که حدود ٩٨ درصد از تعهدات خود را عملی کند.

مرتضوی ادامه داد: این تعهدات به‌طور عمده در حوزه‌های مسکن، گاز رسانی به خانه مددجویان و تسهیلات اشتغال بود که منابع آن را دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل، پیش‌بینی کرده‌اند و در اختیار کمیته امداد قرار گرفته است.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: موضوع دیگر این نشست، بررسی و پاسخ به نامه‌های مردمی بود که خوشبختانه تعداد قابل توجه از نامه‌های مردم در سفر آقای رئیسی که بیشتر نیاز‌های اولیه و ضروری بود، هم تأمین منابع شد و هم کمیته امداد، تخصیص خوبی در این‌باره داشت. همچنین بقیه منابع، تأمین و قرار شد در یک زمان مشخص پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز