خبرگزاری کار ایران

استقرار ۵ بیمارستان سیار ۱۰۰ تخت‌خوابی در مرز‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۸۰۳

مراسم اربعین حسینی امسال بعد از محدودیت‌های کرونایی در حال برگزاری است و زائرانی که سال‌های گذشته از این سفر معنوی بازمانده بودند تلاش می‌کنند خود را از مسیرهای مختلف به کشور عراق و عتبات عالیات برسانند.

به گزارش ایلنا، مرزهای خسروی، شلمچه، چذابه، خسروی، مهران، باشماق و تمرچین امسال از گذرگاه‌های زمینی تردد زائران اربعین حسینی هستند که طبق پیش بینی‌ها امسال تعداد زیادی زائر از این مسیرها رهسپار کربلا خواهند شد.

به گفته مسئولین از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار زائر ایرانی برای شرکت در آیین اربعین حسینی (ع) از مرزهای غربی کشور به عراق عزیمت کرده اند.

در ادامه مهم ترین و آخرین اخبار و تصمیمات پیرامون موضوع اربعین در این بسته خبری از نظر می‌گذرد.

استقرار ۵ بیمارستان سیار ۱۰۰ تخت‌خوابی در مرز‌ها

سردار احمد اخوان مهدوی درباره اقدامات صورت گرفته در جهت امداد و درمان احتمالی زائران اربعین اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد اربعین و حسب ابلاغ ستاد کل نیرو‌های مسلح در راستای خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی مقرر شد، پنج بیمارستان سیار ۱۰۰ تخت‌خوابی در گذرگاه‌های مرزی داخل کشور و یک بیمارستانی سیار ۱۰۰ تخت‌خوابی و یک پست امداد سیار جهت ارائه خدمات به زوار اربعین در داخل کشور عراق ایجاد و راه‌اندازی شد.

افزایش۶ رام قطار فوق العاده دیگر برای بازگشت زائران اربعین

طبق اعلام روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از فردا ۲۳ شهریور تا روز ۳۰ شهریور، با افزوده شدن ۶ رام قطار فوق العاده جدید، میزان قطارهای مسافری این مسیر به بیش از سه برابر ایام عادی افزایش یافته و در مجموع ۱۶ رام قطار  زائرین اربعین حسینی را در مسیر  خرمشهر – تهران منتقل می کنند.

علاوه بر قطارهای‌ مذکور، برای بازگشت زائران زاهدانی و یزدی نیز، دو قطار فوق العاده برای مسیرهای خرمشهر – زاهدان و خرمشهر – یزد برای روز پنجشنبه ۲۴ شهریور در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است فروش بلیط این قطارها از ساعت ۱۰ صبح سه‌شنبه ۲۲ شهریورماه به صورت حضوری و اینترنتی انجام می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز