خبرگزاری کار ایران

دلیل اهمیت سازمان همکاری‌های شانگهای برای کشورهای جهان عرب چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۶۵۴

به دلیل رهبری چین بر کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای، این سازمان اهمیت ویژه‌ای برای کشورهای جهان عرب پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از فرایدی‌تایمز، در نشست پیشروی رهبران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای که در سمرقند ازبکستان در روزهای ۱۵ و ۱۶ سپتامبر (۲۴و ۲۵شهریور) برگزار می‌شود، عربستان سعودی، قطر و مصر شرکت خواهند کرد. بحرین این روند را آغاز خواهد کرد. امارات متحده عربی، سوریه و عراق هم تمایل دارند تا به عضویت سازمان همکاری‌های شانگهای دربیایند. علت اهمیت پیدا کردن سازمان کشورهای عضو شانگهای برای کشورهای عربی چیست؟

سازمان همکاری‌ها شانگهای، بزرگ‌ترین گروه منطقه‌ای در اوراسیا است و بیش از ۴۰ درصد از جمعیت جهان و ۳۰ درصد از تولیدات اقتصادی جهان را پوشش می‌دهد. این سازمان در حال حاضر از هشت کشور عضو: چین، قزاقستان، پاکستان، روسیه، تاجکستان و ازبکستان و چهار عضو ناظر: افغانستان، بلاروس، ایران و مغولستان تشکیل شده است.

ارزش سازمان همکاری‌ها شانگهای برای جهان عرب از آنجا نشأت می‌گیرد که توسط چین، قدرت اقتصاد جهانی، رهبری می‌شود و بازیگران عمده بین‌المللی مانند روسیه و هند هم در آن حضور دارند.

کشش شدیدی که هم‌اکنون در جهان عرب نسبت به سازمان همکاری‌های شانگهای وجود دارد، به افزایش فعالیت‌های اقتصادی چین در منطقه باز می‌گردد. چین، نه‌تنها شریک تجاری ارزشمندی است بلکه یکی از سرمایه‌گذاران عمده در منطقه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز