خبرگزاری کار ایران

در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل مطرح شد؛

تأکید خاجی بر رفع موانع موجود در مسیر انتقال کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۵۴۲

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن بر رفع موانع موجود در مسیر انتقال کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، در چارچوب سلسله رایزنی‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای حل بحران یمن و دستیابی به صلح پایدار در این کشور، علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی، امروز با هانس گروندبرگ، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن دیدار کرد. 

در این دیدار، دو طرف ضمن بررسی آخرین تحولات در رابطه با بحران یمن، به بحث و گفت‌وگو درباره موانع موجود و همچنین راهکارهای پیش‌رو در مسیر تحقق صلح پایدار در این کشور پرداختند. 

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی، ضمن اشاره به لزوم‌ اجرای تعهدات مندرج در توافق آتش‌بس از سوی ائتلاف، خواستار رفع سریع موانع موجود در مسیر انتقال کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن به ویژه رفع محاصره اقتصادی این کشور شد.

هانس گروندبرگ نیز با تشریح اقدامات انجام شده توسط سازمان ملل در جهت پیشبرد مذاکرات صلح در یمن، بر لزوم استمرار گفت‌وگوهای سیاسی با هدف اعتمادسازی بیشتر بین طرفین تاکید کرد. 

وی همچنین تمدید آتش‌بس را بهترین گزینه موجود در جهت تحقق اهداف صلح دانست و در همین چارچوب طرفین را به انعطاف بیشتر دعوت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز