خبرگزاری کار ایران

ستاد حقوق بشر، سالروز ورود آزادگان به میهن را گرامی داشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۴۹۱

معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن را گرامی داشت.

به گزارش ایلنا، متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹، جمهوری اسلامی ایران شاهد حضور آزادگان سرافرازی بود که پس از سال ها اسارت در زندان ها و اسارتگاه های رژیم بعث، قدم بر خاک میهن خود گذاشتند. آنان با ایمان راسخ خود در برابر شکنجه های جسمی و روحی دشمن ایستادند و هراسی به خود راه ندادند.

چنان که بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) فرمودند، اسرا با استقامت و پایداری و پایمردی خویش به «بنیانی مرصوص مبدل گشته‌‌اند که نه تهدید ابرقدرت‌ها آنان را به هراس می‌‌افکند و نه از محاصره‌‌ها و کمبودها به فغان می‌‌آیند و نه از خیانت و وحشیگری‌های صدام دیوانه و افسارگسیخته رو به زوال در زدن شهرها و ویران کردن خانه‌‌ها و مساجد و بیمارستانها و مدارس خم به ابرو می‌‌آورند و چون گذشته به راه خود، که همان راه اسلام عزیز و عزت و شرف و انسانیت است، ادامه می‌‌دهند و زندگی با عزت را در خیمه مقاومتِ صبر بر حضور در کاخ‌های ذلت و نوکری ابرقدرت‌ها و سازش و صلح تحمیلی ترجیح می‌‌دهند.»

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن تعظیم به مقام شامخ شهیدان والامقام دفاع مقدس، استقامت آزادگان سرافراز و شکیبایی و صبوری مادران، پدران، همسران و فرزندان این آزاد مردان را می ستاید و بر ضرورت تکریم و تمجید پایدار این آیه های افتخار و ستایش تاکید می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز