خبرگزاری کار ایران

ساداتی‌نژاد:

با خرید بیش از ۷ میلیون تن گندم از کشاورزان به خودکفایی پایدار خواهیم رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۱۹۰

وزیر جهاد کشاورزی از حرکت به سمت خودکفایی پایدار با خرید تضمینی بیش از ۷ میلیون تن گندم از کشاورزان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیدجواد ساداتی نژاد‌ وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه نشست هیات دولت درخصوص مشوق‌ها برای کشاورزان در اجرای الگوی کشت گفت: سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در نشست روز دوشنبه در وزارتخانه جهاد کشاورزی‌، بر مسایل محوری تاکید کردند. ایشان بر امنیت تامین غذا با شاخص‌های تامین غذای سالم‌، ارزان، با کیفیت و با منشاء و تولید داخلی تاکید کردند. ما باید در تولید داخلی به سمت خودکفایی حرکت کنیم.

ساداتی‌نژاد افزود: البته حرکت به سمت خودکفایی از آغاز دولت سیزدهم شروع شده است‌. ما در خرید تضمینی گندم از مرز هفت میلیون تن گذشتیم که در مقایسه با سال گذشته که چهار و نیم میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده بود‌‎‌؛ نشان دهنده سیاست‌های دولت در حوزه تولید است. البته این تدابیر با افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، کاهش قیمت کود و اجرای طرح کشاورزی قراردادی انجام گرفت. البته نتیجه واقعی سیاست‌های دولت در حوزه تولید را ما در فصل زراعی آینده شاهد خواهیم بود که انشاء الله امیدواریم به پایداری در خودکفایی گندم و نان برسیم.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه تصریح کرد: ما به حدود ۹ میلیون تن گندم برای تهیه نان در کشور نیاز داریم. در سالیان گذشته خودکفایی داشتیم، اما نوسان داشته است. البته الان هدف مان پایداری در خودکفایی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز