خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه:

امیدواریم لایحه قانون جامع ایرانیان خارج از کشور تصویب شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۹۵۷

جلسه هماهنگی دبیران کارگروه‌های تخصصی شورای‌ عالی امور ایرانیان خارج از کشور به ریاست وزیر امور خارجه و جانشین رئیس شورای عالی و با حضور دبیران کارگروه‌ها و نمایندگان وزارتخانه ها و دستگاههای مربوطه برگزار شد.

گزارش ایلنا، در این نشست ابتدا دبیران کارگروه های تخصصی شورای عالی، گزارشی از آخرین اقدامات و برنامه‌های خود در حوزه تسهیل خدمات قابل ارائه به  ایرانیان خارج از کشور، حمایت‌ حقوقی و قضائی و دیگر حوزه ها را ارائه کردند. 

شرکت‌کنندگان در این نشست، راه‌کارهایی را به منظور تعریف عرصه‌های جدید خدمت‌رسانی به ایرانیان خارج از کشور در راستای تقویت و حفظ هویت و همبستگی ملی پیشنهاد کردند. 

وزیر امور خارجه و جانشین رئیس شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، با اشاره به عزم جدی دولت و دستور اکید رئیس جمهور اظهار داشت: امیدواریم لایحه پیشنهادی قانون جامع ایرانیان خارج از کشور با همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تصویب این قانون انجام و گشایشی ویژه در حل مسائل و مشکلات ایرانیان حاصل شود.

وزیر امور خارجه با اشاره به ضرورت تقویت علقه و ارتباط ایرانیان با سرزمین مادری و پاسداشت هویت ایرانی از طریق آموزش و توسعه خط و زبان فارسی خصوصا برای نسل‌های دوم و سوم، از اقدامات به عمل آمده در تسهیل تردد مشمولان وظیفه عمومی ابراز خرسندی کرد و بر ضرورت رفع دغدغه ایرانیان خارج از کشور در این خصوص تاکید کرد. 

در این نشست، حداد عادل عضو شورایعالی ایرانیان خارج از کشور نیز در خصوص گسترش زبان فارسی و ظرفیت های موجود در بنیاد سعدی توضیحاتی ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز