خبرگزاری کار ایران

نقدعلی در اخطار قانون اساسی:

با ایجاد ظرفیت استفاده از طب سنتی، بسیاری از نیازهای دارویی کشور برطرف خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۷۷۵

نماینده مردم خمینی شهر در اخطاری بر ترویج و کشت گیاهان دارویی تحت نظارت وزارت جهاد و نهادینه کردن طب سنتی ایرانی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمدتقی نقدعلی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۵ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل ۱۱۰ قانون اساسی درباره سیاست های عرصه سلامت، گفت: ابتدا از وزیر بهداشت و معاونان وی همچون آقای رحیمی که سفرهای استانی خوبی در حوزه سلامت دارند و زحمات بسیاری می کشند، تشکر و قدردانی می کنم، ضمن آنکه به لطف خدا وزارت امور اقتصادی نیز یک درصد سهم بخش سلامت را نیز مصوب کرد که همانند یک درصد مالیات بر ارزش افزوده شهرداری ها به شکل ماهانه واریز کنند که این موضوع نیز قابل تقدیر است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس یازدهم افزود: اخطار من در باب سیاست های عرصه سلامت است که در بحث طب اسلامی و طب سنتی تکالیفی برعهده وزارت بهداشت گذاشته شده است که این تکالیف قابل توجه هستند. در واقع وزارت بهداشت موظف است تعامل منطقی در باب روش های درمانی و طب سنتی و اسلامی برقرار کند و اصلاح سبک زندگی در عرصه تغذیه را در محور کار خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه همچنین بحث استانداردسازی و مباحث طب سنتی و فرآورده های مرتبط با آن بسیار ضروری است، تصریح  کرد: ترویج و کشت گیاهان دارویی تحت نظارت وزارت جهاد کشاورزی و ترویج و نهادینه کردن طب سنتی ایرانی و دیگر بندهایی که در سیاست های کلی نظام ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب گنجانده شده، بسیار حائز اهمیت است. ضمن تشکر از وزیر بهداشت که در عرصه بهداشت و درمان زحمت می کشند، باید گفت متاسفانه این بندها که بر طب سنتی تاکید دارند، همچنان زمین مانده اند.

نقدعلی ادامه داد: اگر طب سنتی اسلامی که این روزها به خوبی جواب داده و مورد اقبال مردم قرار گرفته به شکل ویژه دیده نشود، یک ظرفیت عظیمی از بین می رود، لذا توصیه ما به وزیر و همکارانشان این است که طب ایرانی و اسلامی را جدی بگیرند تا مانند گذشته در این وزارتخانه به طب سنتی بی مهری نشود، چرا که سازوکار استفاده از این ظرفیت را فراهم نمی کردند، اما اگر این سازوکار فراهم شود، بسیاری از خلأها و نیازهای دارویی کشور برطرف خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: اگر چه برخی از نام طب سنتی سوءاستفاده می کنند، اما امروز در جای جای ایران اسلامی افراد بسیاری در این حوزه زحمت می کشند و لذا باید این طب فاخر را ارج نهاد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز