خبرگزاری کار ایران

حمدیاری پس از قرائت گزارش کمیسیون عمران:

آیا سازوکاری برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه متروپل اندیشیده شده است؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۷۷۰

نماینده مردم طوالش در مجلس یازدهم گفت: آیا سازوکاری از سوی وزارتخانه های کشور و راه و شهرسازی برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه متروپل اندیشیده شده است؟

به گزارش ایلنا، حسن محمدیاری در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۵ مردادماه) مجلس شورای پس از قرائت گزارش کمیسیون عمران مجلس درباره حادثه فروریزش متروپل در تذکری اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که مجلس محل مذاکرات حکیمانه باشد و من با اشاره به این تذکر عرض می کنم که هیات رئیسه باید نگهبان شأن و جایگاه مجلس باشد.

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس یازدهم افزود: متاسفانه در دولت و بدنه قوه مجریه، همکاری و هم افزایی لازم را نمی بینیم و برخی دوستان مسائل مطرح شده داخل مجلس را برنمی تابند. به عنوان مثال همین بحث مطرح شده درخصوص متروپل و ساخت و سازها چقدر خروجی برای پروژه های اجرایی و عمرانی دارد و انتظار می رود ریاست محترم مجلس موضوع را دنبال کرده و گزارش آن را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه مشکل امروز شهرداری ها حتی شهرهای کوچک ، درآمد پایدار است، گفت: نتوانستیم این مسئله را حل کنیم و به همین دلیل مجبور به شهرفروشی و فروش اماکن شده اند و همین مسئله موجب بروز برخی انحرافات شده تا بتوانند کاستی های خود را جبران کنند، به نحوی که بخش عمده ای از شهرداری ها در حل مسائل روزمره و پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکل مواجهند و بسیاری از شهرداری ها و دهیاری ها در حوزه انتخابیه بنده همین معضلات را دارند. همچنین افزایش تعرفه نظام مهندسی و ساخت و سازها نیز باعث برخی مسائل شده است.

محمدیاری با بیان اینکه متروپل نمونه کوچکی از مشکلات امروز حوزه شهرسازی است، گفت: به وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور تذکر می دهم که آقای سازوکاری برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث اندیشیده اید؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز