خبرگزاری کار ایران

بابایی کارنامی پس از قرائت گزارش کمیسیون عمران:

باید با بانیان حادثه ریزش متروپل برخورد شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۷۵۷

نماینده مردم ساری در جلس با بیان اینکه باید بانیان حادثه به طور دقیق مشخص شوند، گفت: یکبار برای همیشه از مجلس و دولت می خواهیم سریعاً با مسببین این حادثه برخورد کند تا درس عبرتی برای دیگران شود.

به گزارش ایلنا، علی بابایی کارنامی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۵ مردادماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون عمران مجلس درباره حادثه فروریزش متروپل ضمن تسلیت به بازماندگان و حادثه دیدگان این حادثه و تشکر از اقدامات وحیدی وزیر کشور گفت: باید بانیان حادثه به طور دقیق مشخص شوند و یکبار برای همیشه از مجلس و دولت می خواهیم سریعاً با مسببین این حادثه برخورد کند تا درس عبرتی برای دیگران شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس یازدهم با بیان اینکه حق و حقوق کارگران حادثه دیده باید در نظر گرفته شود، افزود: نباید کارگران ساختمانی را فراموش کنیم. در حال حاضر حدود ۸۰۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی بیمه نیستند، در این حادثه نیز حدود ۲۰ نفر از کارگران که فوت شدند، فاقد بیمه بودند. خانواده هایشان از ما و دولت توقع دارند.

وی با بیان اینکه مافیای ماده ۱۰۰ تمام شهرداری های کشور منبع درآمد شهرداری ها شده اند که به این موضوع در این مسیر اشاره نشده، افزود: باید برخورد با خاطیان در دستور کار قرار گیرد. این حادثه اولین و آخرین حادثه نبوده و باید آن را به عنوان تجربه ای برای جلوگیری از اتفاقات بعدی در نظر گرفت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مدیریت ساخت مسکن باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: براساس تبصره ۱ ماده ۱۷ قانون مدیریت بحران کشور باید ۳۰ درصد اعتبارات این تبصره در ابتدای هر سال در اختیار سازمان حوادث غیرمترقبه قرار گیرد، این در حالی است که با وجود گذشت ۴ ماه حتی یک ریال تخصیص نیافته است.

بابایی کارنامی ضمن تشکر از نقش نظارتی کمیسیون عمران و مجلس تصریح کرد: از مردم غیور آبادان علاوه بر عذرخواهی، تشکر می کنیم که با سوءاستفاده بدخواهان همراهی نکردند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس یازدهم گفت: رفع ممنوعیت واردات برنج موجب تضییع حقوق کشاورزان شمالی و مازندرانی شده است، آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور، کشاورزان مازندرانی همکار شما هستند، شما رئیس آنها نیستید! اقدامات لازم برای حمایت از آنها صورت گیرد.

وی همچنین خطاب به سعید محمد افزود: اقدامات لازم برای منطقه آزاد تجاری مازندران انجام شود.

بابایی کارنامی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: آقای وزیر؛ جدی تر باشید و به موضوعات رسیدگی کنید

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز