خبرگزاری کار ایران

صفری خبر داد:

رشد ۶۳ درصدی و ۲۳ درصدی صادرات ایران با ازبکستان و قرقیزستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۰۴۵

جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع «پیگیری مصوبات کمیسیون مشترک اقتصادی ازبکستان و قرقیزستان» برگزار شد.

به گزارش ایلنا، جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع «پیگیری مصوبات کمیسیون مشترک اقتصادی ازبکستان و قرقیزستان» به ریاست مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستاد مرکب از مدیران دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.

در این نشست، صفری ضمن ابراز خرسندی از به نتیجه رسیدن بسیاری از مصوبات کمیسیون مشترک ازبکستان  پیگیری مصوبات این کمسیون و اجرایی کردن پروتکل‌ها را تا پیش از سفر رئیس‌جمهور به تاشکند مهم برشمرد و گفت: رئیس‌جمهور تأکید ویژه برای برگزاری کمسیون‌های اقتصادی و پیگیری دستاورد سفرهای خارجی دارند.

وی ادامه داد: در خصوص قرقیزستان به علت انتقال مسئولیت کمیسیون مشترک از یک وزارتخانه به وزارتخانه دیگر پیگیری اجرای مصوبات در حال انجام است. 

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه صدور خدمات مهندسی به قرقیزستان را مهمتر از تجارت با این کشور دانست و از حجم بالای پروژه‌های صدور خدمات مهندسی در این کشور خبر داد و اظهار داشت: صندوق ضمانت باید این پروژه‌ها را تامین مالی کند.

صفری به رشد ۶۳ درصدی صادرات با ازبکستان و رشد ۲۳ درصدی با قرقیزستان اشاره کرد و برپایی نمایشگاه کالاهای صادراتی در ازبکستان را فرصتی مغتنم برای عرضه محصولات به ویژه محصولات ساختمانی و مصالح به اوراسیا دانست.

در ادامه این جلسه، در خصوص پیگیری پروژه‌های دانش‌بنیان با وزارتخانه‌ها و احصای نیازها و فعالیت‌های آنان در این زمینه بحث و تبادل نظر انجام شد. 

در این نشست، اعضای حاضر درخصوص چگونگی همکاری دستگاه‌ها، موانع پیش‌رو و راهکارهای ارتقای همکاری‌های فیمابین،  بحث، و محورها و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز