خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد؛

بازرسی از ۱۲۹ واحد لبنیاتی و شناسایی ۱۹ واحد متخلف

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۸۱۸

رییس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: از ۱۲۹ واحد لبنیاتی که مورد بازرسی قرار گرفت که ایا ضوابط قیمت گذاری را رعایت کردند، ۱۹ واحد لبنیاتی متخلف شناخته شدند و برای این واحدها تشکیل پرونده شد و از این ۱۹ واحد، ۱۰ واحد جمعا به ۱۵۶ میلیارد تومان محکوم شدند.

به گزارش ایلنا، احمد اصانلو در نشست خبری امروز ضمن تبریک روز خبرنگار گفت:  تقارن روز خبرنگار با ایام عاشورا نقطه عطفی است زیرا حضرت زینب(س) هم  پیام رسان واقعه عاشورا بود.

وی ادامه داد: سازمان تعزیرات مرجع رسیدگی به تخلفات است و مرجع نظارت و کشف تخلفات نهادهای دیگر مثل وزارت  کشاورزی و وزارت صمت و... است. ما در کنار گشت های مشترک در بازار حضور داریم و  در ایام عید ما ۵۵ گشت مشترک داشتیم.

اصانلو تصریح کرد: از قاعده و قانون حاکم بر بازار چنین برداشت می شود که تمام کالاها و خدمات مشمول ضوابط قیمت گذاری هستند نه اینکه دولت قیمت دستوری دهد و قیمت گذاری کند. قیمت گذاری ها توسط واحدها تولیدی انجام می شود ولی در دوره های گذشته این فرهنگ حاکم شده که هر واحد تولیدی حق دارد هر قیمتی که می خواهد روی محصول خود بگذارد و دولت نظارتی نمی تواند داشته باشد. درحالی که واحدهای تولیدی باید قیمت گذاری را  با رعایت ضوابط قیمت گذاری انجام دهند و مرجع صحیح قیمت گذاری هم سازمان حمایت است. سیاست جدید دولت جدید این است که با بی سرو سامانی در این زمینه برخورد جدی کند.

وی ادامه داد: کار ما در تعزیرات حکومتی این بود که  شعب ملی و ویژه را  تشکیل دادیم.  در یک طرح دو هفته ای تمام واحدهای لبنیاتی یعنی  ۱۲۹ واحد لبنیاتی توسط مدیران شعب تعزیرات ما مورد بازرسی قرار گرفتند و این سری فقط ۴ قلم کالا که قیمت دستوری داشت مورد بازرسی قرار نگرفت بلکه تک تک اقلام مورد بررسی قرار گرفت. از ۱۲۹ واحد لبنیاتی که مورد بازرسی قرار گرفت که آیا ضوابط قیمت گذاری را رعایت کردند،  ۱۹ واحد لبنیاتی متخلف شناخته شدند و برای این واحدها  تشکیل پرونده شد و از این ۱۹ واحد، ۱۰ واحد  جمعا به ۱۵۶ میلیارد تومان محکوم شدند.

وی ادامه داد: از این ۱۹ واحد متخلف، پرونده ۹ واحد لبنیاتی هم  در حال رسیدگی است.  رویکرد این است که در قالب شعب ملی بتوانیم نقش و محوریت خوبی در حوزه بازار ایفا کنیم.

اصانلو یادآور شد: احکام تعزیرات قبلا فاقد ضمانت اجرای موثری بود یا مجازات های ما  آنچنان بازدارندگی نداشت و با پیشنهادی که به سران قوا دادیم و مصوبه سران قوا به ما ابلاغ شد،  خوشبختانه در مسیر رسیدگی به تخلفات و اجرای حکم شتاب فوق العاده ای گرفتیم.  قبلا در  رسیدگی به تخلفات چندان مجازات ها باردارنده نبود ولی با مصوبه سران قوا هم مسیر دادرسی سرعت پیدا کرد و هم مجازات های ما بازدارندگی بیشتری یافت و  با مصوبه سران قوا ما توانستیم اختیار پلمب واحدهای متخلف در ضمن صدور رای بدوی را بگیریم‌ و  بالای ۱۲ هزار  واحد صنفی متخلف پلمب شد.

وی افزود: براساس مصوبه سران قوا اگر واحد متخلف از پرداخت جزای نقدی استنکاف کند اجرای احکام  ما این اختیار را  دارد که  واحد صنفی را  در حین اجرای حکم پلمب کند.‌ قبلا اگر واحد صنفی از پرداخت جزای نقدی استنکاف می کرد ما نمی توانستیم اجرا را پیش ببریم ولی با مصوبه سران قوا که اواخر خرداد ماه ابلاغ شد خروجی خوبی را داشتیم.

اصانلو یادآور شد: در سالهای گذشته میزان وصولی محکومیت‌های قطعی کمتر از یک درصد بود ولی امروز ما به بالای ۳۰ درصد رسیدیم.  مصوبه سران قوا دو ماه ابلاغ شده و می‌توان پیش بینی کنیم با شتابی که در اجرای احکام سرعت گرفته،  شاهد افزایش ۷۰ الی ۸۰ درصد وصولی ها خواهیم بود.‌

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز