خبرگزاری کار ایران

رئیسی در نشست شورای اداری استان کرمان:

هدف از سفرهای استانی ایجاد روحیه و انگیزه برای کار و تسریع در رفع مشکلات است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۴۳۱

رئیس جمهور بر فعال‌سازی هر چه سریعتر معادن غیرفعال در استان کرمان تاکید کرد و از سازمان برنامه و بودجه خواست با تخصیص سهم مسئولیت اجتماعی معادن استان، زمینه صرف این مبلغ در توسعه و پیشرفت کرمان را فراهم کند.

به گزارش ایلنا،‌ سیدابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در جلسه شورای اداری استان کرمان ضمن تسلیت و تعزیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله حسین (ع)، با بیان اینکه در تابلوی عاشورا مضامین عالی انسانی نقش بسته است گفت: یکی از جهات مهم این واقعه عظیم، دلالت‌های مدیریتی حضرت امام حسین (ع) در عاشورا است که سبب شده این واقعه همیشه زنده بماند و به منشاء تحولات بشری در عالم هستی تبدیل شود.

رئیس جمهور در ادامه مکتب شهید سلیمانی را امتداد نهضت عاشورا دانست و گفت: در شهر و دیار سردار شهید سلیمانی، بسیار مهم است که مدیران ابعاد مختلف مکتب این شهید بزرگوار، به ویژه تجلی باور «ما می‌توانیم»، خستگی‌ناپذیری و فرصت ساختن از تهدیدها را نصب‌العین فعالیت‌های خود قرار دهند.

امروز نیاز جدی کشور گشودن گره از کار مردم است

رئیسی رمزماندگاری مکتب شهید سلیمانی را اخلاص در عمل، مجاهدت برای گره‌گشایی از مشکلات مردم  و مردم‌داری توصیف کرد و گفت: امروز نیاز جدی کشور و مطالبه رهبر انقلاب، گشودن گره از کار مردم است که جز با روحیه جهادی و نگاه تحول‌گرایانه محقق نمی‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه فقر و محرومیت موجود زیبنده استان کرمان نیست، خطاب به مدیران استان تصریح  کرد: دولت برای تغییر این شرایط مصمم است و شما مدیران وظیفه دارید در این مسیر نیروهای با انگیزه و تحول‌گرا را به کار بگیرید و راه را برای حل مشکلات مردم باز کنید.

رئیسی تحقق اهداف دولت در استان کرمان را نیازمند برنامه‌ریزی دقیق برای استفاده از ظرفیت‌های این استان دانست و با انتقاد از بی‌استفاده ماندن بخش بزرگی از ظرفیت‌های معدنی کرمان، گفت: چرا ۲۰۰ معدن استان کرمان همچنان غیرفعال مانده است؟ شورای عالی معدن باید به فوریت علت را بررسی کند، اگر اشکال از بهره‌بردار است، باید از او خلع ید و به افراد ذیصلاح واگذار شود. این مسئله حتی یک روز هم  نباید به تاخیر بیافتد و مسئولان استان باید با فعال کردن این معادن، زمینه را برای اشتغال و رونق اقتصادی فراهم کنند.

رئیس جمهور همچنین به سازمان برنامه و بودجه دستور داد سهم ۱۵ درصدی مسئولیت‌های اجتماعی معادن استان کرمان تخصیص یابد و در توسعه و پیشرفت استان مورد استفاده قرار بگیرد.

رئیس جمهور در ادامه با یادآوری سیل جیرفت، برنامه‌ریزی برای پیشگیری از اتفاقات مشابه را یکی از مسائل اولویت‌دار استان کرمان عنوان کرد و گفت: باران رحمت و برکت است و نباید بدلیل کم‌توجهی به زیرساخت‌ها تبدیل به تهدید شود. لذا ضروری است مسئولان این حوزه، مسئله احداث سیل‌بندها به ویژه در این بخش از استان کرمان را با جدیت دنبال کنند.

یکی از اهداف سفرهای استانی تسریع در رفع مشکلات است

رئیسی همچنین تسریع در حل مشکل آب کرمان با اجرای پروژه انتقال آن از خلیج فارس را مورد تاکید قرار داد گفت: اساسا هدف از سفرهای استانی ایجاد روحیه و انگیزه برای کار و تسریع در رفع مشکلات است.

رئیس جمهور درباره موضوع مهاجران و اتباع خارجی هم گفت: این افراد مهمان ما هستند اما با شناسه‌دار کردن آنها مسائل مختلف‌شان، از تردد گرفته تا کسب و کار، تحصیل و ازدواج در یک سامانه ثبت خواهد شد و در مرحله دوم با تشکیل سازمان مهاجران کار ساماندهی اتباع خارجی تکمیل خواهد شد.   

رئیسی توجه ویژه به توسعه گردشگری مقاومت در استان کرمان را مورد تاکید قرار داد و گفت: استان کرمان از دیرباز منطقه‌ای با سبقه تمدنی و گردشگرپذیر بوده که بعد از شهادت سردار سلیمانی، گردشگری مقاومت نیز به ظرفیت‌های آن اضافه شده و ضروری است زیرساخت‌ها برای اسکان و حمل و نقل زائرانی که در طول سال مزار شهید سلیمانی را زیارت می‌کنند، فراهم شود .

رئیس جمهور در ادامه به مشکل حاشیه‌نشینی در استان کرمان اشاره کرد و گفت: امروز تقریبا همه روستاهای ما دارای جاده، آب و برق و خانه بهداشت هستند اما به دلیل عدم صرفه کشاورزی، کشاورزان در روستا نمی‌مانند و به حاشیه شهرها مهاجرت می‌کنند. دولت با اصلاح الگوی کشت، تضمین خرید محصول کشاورزان و تشویق آنها به کشت محصولات استراتژیک، اقتصاد روستا را فعال و مشکل حاشیه‌نشینی را کاهش خواهد داد.

رئیسی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به مدیران استانی گفت: امروز وظیفه همه  ما خدمت خالصانه به مردم است. با گذشت ۴۳ سال از انقلاب اسلامی و به رغم کارهای بزرگی که انجام شده، هنوز کاستی‌هایی وجود دارد و مردم از ما توقع دارند کارهای بر زمین مانده را به صورت جهادی به نتیجه برسانیم.

بروکراسی پیچیده اداری آفت رونق تولید و توسعه است

رئیس جمهور بروکراسی پیچیده اداری را آفت رونق تولید و توسعه استان دانست و گفت: خواسته‌ام از شما این است که پس از ابلاغ مصوبات، با تلاش جهادی خود زمینه را برای اجرای آنها فراهم کنید و معطلِ موانع اداری و ساختاری نمانید. دوره مسئولیت بنده و شما محدود است و باید از آن به بهترین وجه برای گره‌گشایی از مشکلات مردم استفاده کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز