خبرگزاری کار ایران

رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس:

صلاحیت انحصاری صداوسیما برای فشار بر حوزه صوت و تصویر فراگیر از بودجه حذف شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۹۹۷

رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مجلس و شورای‌ نگهبان صلاحیت انحصاری صداوسیما و زیاده‌خواهی آن برای فشار بر حوزه صوت و تصویر فراگیر را از قانون بودجه ۱۴۰۲ حذف کردند.

به گزارش ایلنا، مجتبی توانگر در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «مجلس و شورای‌نگهبان صلاحیت انحصاری صداوسیما (⁧ساترا⁩) و زیاده‌خواهی آن برای فشار بر حوزه صوت و تصویر فراگیر را از قانون بودجه ۱۴۰۲ حذف کردند یعنی دیگر صداوسیما هیچ مستمسک و بهانه‌ای برای انحصارگرایی و فشار بر VODها ندارد.

‌مجلس هم پس از قوه‌مجریه(نامه ⁧فیلترینگ⁩ رییس صداوسیما و رد آن از سوی رییس‌جمهور) و قوه‌قضاییه (منع تعقیب و رد شکایت صدا و سیما از یکی از VODها) دست رد بر درخواست‌های عجولانه و فراتر از قانون صداوسیما(و نهاد غیرقانونی ساترا) زد.

‌بهتر است این سازمان این واقعیت را درک کند که پیش از هر اقدامی صوت و تصویر فراگیر اولاً باید دقیق تعریف شود.

‌ثانیا (همانطور که در جلسات رفع اختلاف با وزارت ارشاد توافق ⁧اولیه⁩ شده است) حوزه‌ای انحصاری و در اختیار صداوسیما نیست، لذا توسل به راه‌هایی برای دور زدن توافق و قانون، این سازمان را به مقصد نمی‌رساند، بلکه تنها راه تعامل را دورتر می‌کند.

‌دوران بی‌قانونی‌ها، کم‌فکری‌ها و تنگ‌نظری‌های صداوسیما پایان یافته است. باید عصر انقلاب صنعتی‌ چهارم⁩ و تحولات ⁧دیجیتال⁩ را درک و به آزادی‌های قانونی و اجتماعی مردم احترام بگذاریم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز