خبرگزاری کار ایران

مقیمی در گفت‌وگو با ایلنا:

مردم دوست ندارند مهندسی شده با آن‌ها رفتار شود/ جامعه اهل حساب و کتاب است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۸۲۴

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: هنگامی که یک قانون برای همه یکنواخت اجرا نمی‌شود و در زمان‌های مختلف به یک صورت متفاوت است، مردم برایشان سوال است که چرا؟ مردم این را یک اتفاق و همین طوری نمی‌دانند و دوست ندارند مهندسی شده با آن‌ها برخورد شود.

محمد حسین مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که شاهد تحرکات بیشتر یکسری از تندروها در کشور هستیم این نوع رفتارها در این شرایط چه اثری روی مردم می‌گذارد، گفت: آنچه که در واقع به آن اعتقاد داریم و فکر می‌کنیم باید صورت گیرد، خودداری از هر نوع افراط و تفریط است. نه افراط‌گری مشکلات را حل می‌کند و نه تفریط، باید به آنچه که اسلام و قانون اساسی  گفته است، عمل کنیم. 

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قانون اساسی ما تکلیف را مشخص کرده است. قوانینی که تصویب می‌شوند نباید مخالف شرع و قانون اساسی باشند. این قوانین برای همه مردم و همه زمان‌ها باید هم اجرا شود. یعنی در طول سال یک روال عادی و معمولی داشته باشیم این گونه نشود که در یک روزهایی از سال بعضی برخوردها تشدید شود و در بعضی از روزها تشویق شود. 

وی با بیان این که قانون را باید آنگونه که هست اجرا کنیم، عنوان کرد: آزادی‌ها مردم در چارچوب قانون باید محترم شمرده شوند و نباید آنها را سلب کنیم. با کسانی که قانون را رعایت نمی‌کنند، برخورد کنیم به خصصوص کسانی که به اسم قانون آزادی‌‌های مردم سلب می‌کنند، باید پاسخگو باشند. 

مقیمی گفت: اگر کمی به عمکلردها طی سال‌های گذشته نگاه کنیم خواهیم دید با هر پدیده‌ای که برخورد تند داشته‌ایم و از حدود قانون خارج شده‌ایم و با دید افراطی به آن نگاه کرده‌ایم، در یک مدت زمان کمی به صورت خیلی شدیدتر خودش را در جامعه نشان داده است، مثال‌های زیادی هم در این مورد داریم درصورتی که اگر با بسیاری از پدیده‌ها قانونی، عادلانه و با میانه‌روی برخود می‌کردیم، هیچ اتفاقی رخ نمی‌داد. 

وی خاطرنشان کرد: معتقدم این افراد نظرات شخصی خودشان را اعمال می‌کنند در صورتی که در جامعه مراجع‌ هستند و هر زمان لازم باشد تذکر می‌دهند، مردم به تذاکرات مراجع اهمیت می‌دهند اما هنگامی که این دسته وارد می شوند، جور دیگری می‌شود.

این فعال سیاسی یادآور شد: نزدیک برخی رویدادها شما مشاهده کنید نوع پوشش‌ها هرگونه باشد از آنها گزارش تهیه می‌شود و با این افراد مصاحبه می‌کنند، اگر این اشکال دارد چرا در این مقاطع ایرادی ندارد؟ معتقدم هنگامی که قانون برای همه و در همه زمان‌ها یکنواخت اجرا نمی‌شود، برای مردم سوال است که چرا؟ مردم این را یک اتفاق همین طوری نمی‌دانند بلکه این‌ها را برنامه‌ریزی‌شده می‌دانند و دوست ندارند مهندسی شده با آن‌ها برخورد شود. 

وی افزود: اگر شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که مردم پای صندوق رأی بیایند، آن‌ها به انقلاب‌شان و صندوق رأی اعتماد دارند، اما اگر متوجه شوند کسی را که می‌خواهند انتخاب کنند در میان افراد تایید شده نیست، این را محدودیت تلقی می‌کنند لذا اگر ما به دنبال حضور حداکثری مردم در انتخابات آینده هستیم، باید نوع دیگری رفتار کنیم.

مقیمی عنوان کرد: به هیچ عنوان این‌‌گونه نیست که ما فکر کنیم چیز دیگری را می‌توانیم جایگزین سرمایه اجتماعی‌مان کنیم، زیرا مهم‌ترین سرمایه اجتماعی ما مردم و حضورشان است و باید رفتارها و عمکلردها به عنوان سه قوه چه در مصوبات مجلس، چه در  عملکرد قوه قضائیه که ملجا و پناهگاه مردم است و چه در دولت به گونه‌ای باشد که به مشکلات اساسی برسیم. 

وی ادامه داد: در انتخابات این همه شعار داده شد، چه اتفاقی‌افتاد؟ در سال‌های قبل اگر کوچکترین مشکلی پیش می‌آمد چقدر در برابر دولت و عملکردش را صحبت می‌شد و مطلب گفته می‌شد؟ کوچکترین مسئله را صدا و سیما بزرگ‌نمایی می‌کرد. امروز همه این موارد را مشاهده می‌کنیم اما هیچ خبری نیست از گرانی بگیرید تا مشکلاتی که وجود دارد. به طور مثال پروژه‌ای که ۱۴ سال است اجرایی نشده را ظرف ۲ الی ۳ ماه اجرایی نمی‌توان کرد. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: باید حرف‌های ما به گونه‌ای باشد که عملکرد گذشتگان را آن گونه که بوده نقل شود اگر به گونه‌ای عمل کنیم که مردم برداشت دیگری کنند خیلی از این حرف‌ها و صحبت‌ها را سیاسی قلمداد می‌کنند و این تاثیرش را پای صندوق رای می‌گذارد. زیرا آن برخوردها در ذهن‌شان است و می‌گویند چرا این چیزها در گذشته بد بوده و همه چیز این روزها خوب شده است.

وی گفت: فروش نفت چقدر بوده است و امروز چقدر است جنگ اوکراین در فروش نفت موثر بوده است. این‌ها را مردم متوجه می‌شوند درست که ما نمی‌گوییم و در صداو سیما گفته نمی‌شود و در اخبار بیان نمی‌شود اما مردم اهل حساب و کتاب هستند، می‌بیننند گرانی‌های لجام گسیخته بالاتر می‌رود باید با مردم واقعی صحبت کرد چون حساب و کتاب می‌کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز