خبرگزاری کار ایران

دادستان تهران:

دستورالعمل اجرایی قانون حمایت از خانواده نهایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۶۲۴

دادستان تهران گفت: در جلسات نهایی و مشترک بین دادستانی تهران، سازمان پزشکی قانونی کشور و پژوهشگاه قوه قضاییه، دستورالعمل اجرایی ماده ۵۶؛ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به زودی تدوین می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی صالحی اظهار کرد: جلساتی در خصوص دستورالعمل اجرایی ماده ۵۶؛ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با همکاری پژوهشکده حقوق جزا و جرم‌شناسی قوه قضاییه، معاونت حقوقی اداره کل تدوین لوایح قوه، معاونت پزشکی و آزمایشگاهی، معاونت آموزش و پژوهش، سازمان پزشکی قانونی تشکیل و برگزار شد و پیش نویس آن به مرحله نهایی رسیده است.

وی افزود: در تدوین پیش نویس این دستورالعمل، دادسرای ناحیه ۲۶ به نمایندگی از دادستانی تهران که عهده دار رسیدگی به جرایم سقط جنین، خرید، فروش، توزیع، حمل و نگهداری غیرمجاز داروهای سقط جنین است، نقش عمده ای دارد.

دادستان تهران تصریح کرد: براساس تصمیم اتخاذ شده در این جلسات، مقرر شد دستورالعمل نهایی مشترک بین قوه قضاییه و سازمان پزشکی قانونی کشور پس از بررسی و تأیید معاون حقوقی قوه قضاییه، به تمامی قضات ویژه کمیسیون‌های سقط قانونی و ادارات پزشکی قانونی ابلاغ شود.

لازم به ذکر است بر اساس ماده ۵۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در مواردی که ناهنجاری‌های قطعی و غیرقابل درمان جنینی قبل از چهارماهگی و ولوج روح وجود داشته باشد و نیز در صورت احراز حرج و یا خطر جانی برای مادر و جنین، با تشکیل کمیسیون سقط جنین قانونی براساس ضوابط تعیین‌شده و با صدور رأی قاضی ویژه کمیسیون، مجوز سقط قانونی صادر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز