خبرگزاری کار ایران

موسوی‌لاری در گفت‌وگو با ایلنا:

سختگیری در حوزه‌های اجتماعی، جامعه را دوقطبی می‌کند/ برخی احساس می‌کنند میدان برای عملی کردن تفکرات‌شان باز شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۹۶۲

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: تفکری که اکنون دارد به سختگیری در حوزه حجاب دامن می‌زند در سال‌های قبل هم وجود داشته است اما متاسفانه الان احساس می‌کنند که میدان برای آن‌ها باز و عرصه فراهم شده است.

حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی‌لاری عضو مجمع روحانیون مبارز و وزیر کشور دولت اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص حساسیت‌های ایجاد شده در موضوع عفاف و حجاب و طرح مساله عدم ارائه خدمات اجتماعی به برخی بانوان بدحجاب، گفت: تفکری که اکنون دارد به این مسائل دامن می‌زند در سال‌های قبل هم وجود داشته است. حتی به نوعی می‌توان گفت که در همه سال‌های گذشته همواره افرادی بودند که چنین نگاهی داشتند؛ اما متاسفانه الان احساس می‌کنند که میدان برای آن‌ها باز و عرصه فراهم شده است.

وی افزود: اگر یک بررسی داشته باشید طی ۲ یا ۳ دهه گذشته همواره این جریانات حضور داشتند و همین نگاه و افکار را از خود بروز می‌دانند و نگاهشان به مسائل اجتماعی همین بوده است.

وزیر کشور دولت اصلاحات ادامه داد: اینکه در گذشته فرصت بروز و ظهور در این اندازه را پیدا نکرده بودند اما امروز در تلاش هستند تا افکار خود را اجرا کنند را باید در تفاوت شرایط زمانی و اتفاقاتی که در سال‌‌های اخیر در جامعه رخ داده جست‌وجو کرد که امروز برای آن‌ها این احساس به وجود آمده است که تصور می‌کنند پشتوانه‌ای دارند و می‌توانند تفکرات خود را عملی کنند و این کار نگران‌کننده‌ای است که دارد صورت می‌گیرد.

عضو مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد: با توجه به شرایط جامعه و اثرات مخربی که چنین رفتارهایی دارد اگر خوش‌بینانه به مساله نگاه کنیم، باید بگوییم که این‌ها از روی کم‌اطلاعی و آشنا نبودن به مسائل جامعه دارند این کارها را می‌کنند اما بدبینانه‌اش این است که از یک جاهایی دارند خط می‌گیرند.

وزیر کشور دولت اصلاحات با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و فشارهایی که طی سال‌های گذشته برای زندگی مردم به وجود آمده، خاطرنشان کرد: رفتارهای این چنینی و سختگیری‌ها در حوزه‌های اجتماعی یکی از نتایج مستقیمی که دارد این است که فضای دوقطبی را در جامعه ایجاد و تشدید می‌کنند که این امر بسیار نگران‌کننده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز