خبرگزاری کار ایران

جلالی‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

نباید به مسائلی که جامعه را دچار چالش می‌کند، دامن بزنیم/ نمایندگان به دنبال طرح‌هایی باشند که زندگی مردم را آسان کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۷۶۰

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: برخی نمایندگان مجلس وعده‌هایی را به مردم می‌دهند که هیچ کدام محقق نمی‌شود امروز نمایندگان مردم باید به دنبال طرح‌ها و راه‌هایی باشند که زندگی را برای مردم را آسان کنند نه این که با طرح‌هایی مانند صیانت ایجاد نارضایتی کنند.

جلال‌ جلالی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که این روزها شاهدیم دولت علیرغم این‌که هنگام مبارزات انتخاباتی اعلام کرد چند هزار صفحه برای اداره کشور برنامه دارد اما تصمیمات یک شبه می‌گیرد که بعضا برای مردم ایجاد هزینه می‌کند، گفت: قبل از هر چیز باید بگویم ملت ما یک ملت احساسی است و برخی هم به خوبی این را می‌دانند و فکر می‌کنند مردم را با احساسات می‌توان اداره کرد درحالی که بنای سیاست بر عقل، خرد و دوراندیشی است. 

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سیاست‌مدار ورزیده و خوب آن است که طرح‌هایش را بر اساس عقل و خرد نه بر اساس احساسات زودگذر و عوام‌فریبی انجام دهد،‌ عنوان کرد: متاسفانه امروز شاهدیم برخی فکر می‌کنند با دادن وعده‌ می‌توان کشور را اداره و یا مشکلات را حل کرد در حالی که تجربه کشورهای مشابه نشان داده است هر حزب و گروهی که در انتخابات پیروز می‌شود، نسبت به وعده‌های خود متعهد و مسئول است و از احساسات مذهبی و کوچه بازار مردم نباید سوءاستفاده کرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه تحریک احساسات یک مسئله زودگذر است و مطرح کردن مسائلی که در اولویت نیستند موجب اشکلاتی می‌شود، چرا تصمیم‌گیران به جای این‌که به فکر حل مشکلات معیشتی و اقتصادی باشند به مسائلی اشاره می‌کنند که جز ایجاد تنش،‌ اختلاف و دو قطبی شدن جامعه ثمری ندارد؟

جلالی‌زاده اظهار داشت: امروز جامعه ما در شرایط خوبی نیست. دولت باید تلاش کند از صاحب‌نظران، کارشناسان و اقتصاددانان برای اینکه بر مشکلات پیروز شود، کمک بگیرد. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره این‌که چرا امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جای این که به فکر حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باشند دنبال طرح‌هایی مانند صیانت هستند، گفت: متاسفانه این نوع کارها و تلاش‌ها یعنی مخالفت با علم و دانش در صورتی که تجربه نشان داده مبارزه با علم در طول تاریخ همیشه بی‌جواب مانده است. در گذشته هم شاهد این موارد بودیم یک عده‌ای با هر پدیده‌ای که به وجود می‌آید مخالفت می‌کنند و بعد شکست می‌خورند.

وی افزود: نمی‌توان جلوی فضای مجازی و اینترنت را گرفت در قرن ۲۱ دیگر اینترنت مانند آب و هوا برای زندگی شده است و مخالفت با چنین چیزی ننگ برای نمایندگان مجلس است و شاید این‌ها به خاطر نگرانی از رد صلاحیت‌ها کارهایی کنند اما این قبیل اقدامات شکست خورده است. 

جلالی‌زاده یادآور شد: فراموش نکنیم به دلیل خالی بودن میدان بود که این اشخاص وارد مجلس شدند، قطعا اگر انتخابات با حضور همه سلیقه‌ها برگزار می‌شد به هیچ وجه این نمایندگان وارد خانه ملت نمی‌شدند. برخی نمایندگان مجلس وعده‌هایی را به مردم می‌دهند که هیچ کدام محقق نمی‌شود امروز نمایندگان مردم باید به دنبال طرح‌ها و راه‌هایی باشند که زندگی را برای مردم را آسان کنند نه این که با طرح‌هایی مانند صیانت ایجاد نارضایتی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز