خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در دیدار با آیت‌الله دژکام:

امیدواریم با حمایت ائمه جمعه، کشاورزان به مستندسازی اسناد کشاورزی تشویق شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۸۷۳

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: امسال صدور سند برای اراضی که موجب اختلاف بین وارث بوده هدفگذاری شده و بیش از ۹۰ درصد عرصه‌های ملی استان فارس دارای سند است.

به گزارش ایلنا، حسن بابایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در فارس ضمن قدردانی از رئیس کل دادگستری این استان به عنوان یکی از مدیران شاخص در دستگاه قضاء،اظهارکرد: آمار کاهش تعداد پرونده‌ها در دادگاه‌های تجدیدنظر کیفری نشان دهنده وضعیت مطلوب در دادگستری فارس است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک همچنین با اشاره به وجود ۱۸ میلیون هکتار اراضی کشاورزی در کشور، افزود: صدور سند برای اراضی که موجب اختلاف بین وارث شده، هدفگذاری امسال است.

بابایی با اشاره به دیدار با مقام معظم رهبری در هفتم تیرماه امسال، عنوان کرد: مقام معظم رهبری ۷ راهبرد را ارائه دادند که در پنجمین راهبرد به مبحث حقوق عامه پرداخته شد و ایشان به صراحت اعلام کردند که وضعیت اراضی و حدنگاری مشخص و تعیین تکلیف شود.

معاون قوه قضاییه با بیان اینکه خوشبختانه بیش از ۹۰ درصد عرصه‌های ملی استان فارس دارای سند است، گفت: متاسفانه نه در استان فارس بلکه در کل کشور شاهد اقدام شاخصی در زمینه اراضی کشاورزی نبودیم و امیدواریم با حمایت ائمه جمعه، کشاورزان به مستندسازی اسناد کشاورزی تشویق شوند، چرا که قابلیت و ظرفیت‌های زیادی وجود دارد.

حضرت آیت‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: در اطراف شیراز برخی زمین‌های کشاورزی کاربری دیگری پیدا کرده و بعضا به صورت قول نامه‌ای فروخته‌اند و امروز چند هزار نفر شاکی وجود دارد که نیاز به سند دارند و مقررات به سازمان ثبت اسناد اجازه صدور سند را نمی‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: در استان فارس تعیین تکلیف هزاران هکتار اراضی با مشکل مواجه شده که جز با همت عالی مجموعه ثبت اسناد حل نخواهد شد.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: تا زمانی که اطلاعات دقیقی از املاک دولتی، غیردولتی و بخش‌های مختلف نداشته باشیم، نمی‌توانیم امیدوار به برنامه ریزی مناسب باشیم و پیشرفت‌هایی که در زمینه مسائل اقتصادی مبتنی بر سرمایه گذاری دولت است با چالش رو به رو می‌شود.

وی با تاکید بر این نکته که باید محدودیت‌ها و سخت گیری‌های غیرمعقول را کمتر کنیم، گفت: نمی‌گویم زمین خواری شود، ولی سخت گیری‌های غیر معقول که در برخی‌جا‌ها انجام می‌گیرد را رفع کنیم، از طرفی کسانی که مدتی از بابت کار روی زمین، انتفاع داشتند و نان می‌خوردند دیگر حق تصرف ندارند و از طرفی هم عده‌ای زمین خواری می‌کنند و این دو مورد نقطه چالش برانگیز کار ثبت شده که امیدواریم در زمینه مراتع عشایر به نحوی کار شود تا عدالت برقرار شود و حقی از مردم ضایع نشود و این فرآیند را تسهیل کنیم تا تعیین تکلیف شود.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: مسئله دیگر متاسفانه در همین اطراف شیراز برخی زمین‌های کشاورزی کاربری دیگری پیدا کرده و بعضا به صورت قول نامه‌ای فروخته‌اند و امروز چند هزار نفر شاکی وجود دارد که نیاز به سند دارند و مقررات به سازمان ثبت اسناد اجازه صدور سند را نمی‌دهد. فردی کلاهبرداری کرده و رفته است و هزینه‌ها پای دولت است. اینجا باید جلوی متخلف را باید گرفت و از حق مردم دفاع کرد و از طرفی مراقب زمین‌های کشاورزی هم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز