خبرگزاری کار ایران

بروجردی در گفت‌وگو با ایلنا:

۶۷ درصد جامعه معتقدند دولت سیزدهم در عمل به وعده‌های خود موفق نبوده/ «بایدهای» دولت بیش از تحقق دستورات است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۲۴۰

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: طبق یک نظرسنجی که صورت گرفته میزان ناموفق بودن و نامطلوب بودن مدیریت دولت سیزدهم در سطح جامعه ۶۷ درصد را نشان داده و این خودش یک نشانه است که مردم احساس و اطمینان آرامش در دوره یکسال گذشته نداشته‌اند.

اشرف بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره عملکرد دولت سیزدهم در یکسالی که روی کار آمده است، گفت: دولت هنگامی که انتخابات شد و یا به عبارتی تبلیغات انتخابی را انجام می‌داد؛ وعده‌های زیادی را به مردم داد و انتظار مردم هم این بود این وعده‌ها تحقق پیدا کند و اجرایی شود و بعد هم مرتب در سیر زمان آقای رئیسی آن‌ تبلیغات را بسیار تکرار کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان وعده‌های تبلیغاتی آقای رئیسی با  عملکردشان قابل مقایسه نیست. در واقع و در عمل شاهد این نیستیم که بخش قابل توجهی از وعده‌ها تحقق پیدا کرده باشد، حتی آن چیزی که در لحظه به آن استناد می‌شود و می‌گویند ما این‌ها را انجام می‌دهیم و یا دستور رئیس‌جمهور این است که این کار باید صورت گیرد، روی زمین مانده در واقع «بایدها» در دولت سیزدهم بیشتر از انجام کارها است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور می‌گوید فلان کار باید انجام شود اما عملیاتی و اجرایی نمی‌شود، بنابراین اگر بخواهیم ترازی را در نظر بگیریم، میزان بایدها بیش از تحقق دستورات است. حال اینکه مجموعه دولت عملیاتی‌شان نمی‌کنند یا این‌که بخشی از مدیران ظرفیت اجرایی شدن دستورالعمل‌هایی که صادر شده را ندارند که عمدتاً هم بحث نیازهای اولیه مردم است و اغلب اجرایی نمی‌شود، مردم احساس می‌کنند آنچه که گفته شده «باید شود» جنبه شعاری دارد تا جنبه عملیاتی.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم یک ارزیابی کلی داشته باشیم، باید گفت خود آقای رئیسی اگر تلاشی هم می‌کند، این تلاش‌ها مطابق با واقع صورت نمی‌گیرد. اگر این تلاش‌ها و به عبارت دیگر این وعده‌ها و شعارها در واقع تحقق پیدا نمی‌کند به دلیل آن است که شرایط اجرایی و عملیاتی شدن‌شان وجود ندارد؛ بنابراین نمی‌توانیم بگوییم آقای رئیسی در این دوره یکسال عملکردش موفق بوده است؛ من این احساس را ندارم و فکر می‌کنم جامعه هم همین قضاوت را دارد.

بروجردی افزود: یک نظرسنجی میزان عدم موفقیت و نامطلوب بودن مدیریت دولت آقای رئیسی در سطح جامعه را ۶۷ درصد نشان داده و این خودش یک نشانه است که مردم احساس آرامش و اطمینان در دوره یکسال گذشته نداشته‌اند.

وی درخصوص این‌که رئیس‌جمهور پیش از این‌که فرمان قوه مجریه را در دست بگیرد، رئیس قوه قضائیه بوده و آن زمان بازدید‌های سرزده به کارخانجات داشت و در مورد تعطیلی کارخانه‌ها و وضعیت کارگران مدام تذکر می‌داد آیا امروز توانسته مشکلات تولیدی را در قامت یک رئیس‌جمهور مرتفع کند، گفت: من فکر می‌کنم یک مدیر اجرایی یعنی کسی که در جایگاه رئیس‌جمهور قرار گرفته است و ما آن را به عنوان شخص دوم مملکت بعد از رهبری تعبیر می‌کنیم مهمترین ابزارها را در اختیار دارد.

بروجری ادامه داد: در حوزه قضایی هم اگر بخواهد مداخله‌ای داشته باشد در حد رفع ابهام است کما اینکه آقای اژه‌ای هم به نظرم بسیاری از اظهارنظر‌ها و اقداماتشان در راستای حل مسائل اجتماعی است تا قضایی و آقای رئیسی هم اگر آن زمان در دوره مسئولیت‌شان در قوه قضائیه به بحث کارخانه‌ها ورود پیدا کردند در حد رفع ابهام بوده است نه اینکه بخواهد وارد عرصه اجرا شود.

وی تاکید کرد: در عرص اجرا تنها کسی که می‌تواند وارد شود، رئیس‌جمهور است بنابراین رئیس‌جمهور باید ببیند با چه کاری می‌تواند مسائل جامعه را حل و فصل کند. امروز ۴ کارخانه بزرگ ایران تعطیل شده است. این‌ها نشان از این دارد که دولت نتوانسته به وظایف خود عمل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز