خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه در بدو ورود به دمشق:

تجاوز رژیم صهیونیستی به تمامیت ارضی سوریه را قویا محکوم می‌کنیم/ می‌خواهند دمشق را به صورت نادرست، ناامن جلوه دهند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۸۹۷

وزیر امور خارجه گفت: اقدام روز جاری رژیم صهیونیستی و تجاوز آن به تمامیت ارضی سوریه را قویا محکوم می‌کنیم. در کنار تحریم‌هایی که علیه مردم مقاوم سوریه اعمال می‌شود صهیونیست‌ها به دنبال بی ثبات سازی و افزایش مشکلات مردم در سوریه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در بدو رود به فرودگاه دمشق گفت: خیلی خوشحالم امروز فرصت حضور در کشور دوست و برادر سوریه برای من و هیأت همراهم فراهم شد. سفر اخیر بشار اسد به تهران نقطه عطف جدیدی در روابط دو کشور به شمار می‌رود. در طی این سفر وارد مرحله جدیدی از همکاری‌های همه جانبه دو کشور از جمله در حوزه‌های متنوع اقتصادی و تجاری شدیم.

وی ادامه داد: امروز فرصت خیلی خوبی است که با همکارم آقای فیصل المقداد آخرین وضعیت مناسبات دو کشور را مورد بررسی قرار دهیم. اقدام روز جاری رژیم صهیونیستی و تجاوز آن به تمامیت ارضی سوریه را قویا محکوم می‌کنیم. در کنار تحریم‌هایی که علیه مردم مقاوم سوریه اعمال می‌شود صهیونیست‌ها به دنبال بی ثبات سازی و افزایش مشکلات مردم در سوریه هستند.

وی افزود: اکنون که مردم سوریه در حال بازگشت به شهرها و منازل مسکونی خود هستند می‌خواهند با این اقدامات دمشق را به صورت نادرست، ناامن جلوه دهند.

وزیر امور خارجه گفت: مردم و دولت و رهبری سوریه در دفاع از تمامیت ارضی کشورشان با قدرت عمل می‌کنند. ما نگرانی‌های کشور همسایه خود ترکیه را درک می‌کنیم و قویا مخالف هرگونه اقدام نظامی با هر توجیهی هستیم و برای حل سوء تفاهمات موجود بین سوریه و ترکیه از مسیر دیپلماسی و گفت‌وگوی سیاسی تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز