خبرگزاری کار ایران

بلومبرگ خبر داد؛

از سرگیری مذاکرات ایران و آمریکا در قطر پس از سفر بایدن به خاورمیانه

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۶۶۸

تلاش‌های میانجی‌گرایانه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای ایران احتمالا پس از سفر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه، از سر گرفته می‌شود.

به گزارش ایلنا، بلومبرگ پس از شکست مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا در قطر برای غلبه بر اختلاف نظرها، گزارش داد که احتمالا تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای ایران پس از سفر ماه جاری جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به خاورمیانه از سر گرفته می‌شود.

دو دیپلمات اروپایی که در جریان مستقیم مذاکرات اخیر ایران و آمریکا در قطر هستند، اعلام کردند در حالی که مذاکرات قطر شاهد هیچ‌گونه پیشرفتی نبوده است، انتظار می‌رود که تلاش‌ها برای احیای توافق، پس از ضرب‌الاجل تعیین شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه جولای ادامه پیدا کند.

منبع سوم نزدیک به مذاکرات احیای برجام نیز اعلام کرد که مذاکرات احیای برجام پس از سفر بایدن به خاورمیانه، در دوحه پایتخت قطر از سر گرفته می‌شود.

یک منبع آگاه نیز درباره مذاکرات دو روزه ایران و آمریکا در قطر به خبرنگار بلومبرگ گفت که مذاکرات دوحه بر تحریم‌های نفتی متمرکز بود، به گفته این منبع آگاه، دیگر مسائل مورد بحث در این نشست شامل دسترسی ایران به منابع مالی بلوکه شده این کشور در کره‌جنوبی، لغو تحریم‌ها علیه خطوط هوایی ایران و حذف مجازات علیه فعالیت‌های اقتصادی سپاه پاسداران ایران بود.

به گفته این منبع آگاه، احتمال کمی وجود دارد که درباره بخش آخر موضوعات مطرح شده توافقی صورت بگیرد اما موضوعات دیگر قابل توافق هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز