خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی مطرح شد؛

درخواست قالیباف از استیضاح‌کنندگان برای ارائه مهلت دو ماهه به دولت جهت تفکیک وزارت صمت

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۲۸۳

رییس مجلس گفت: از نمایندگان درخواست‌کننده استیضاح وزیر صمت یک خواهشی داشتم یک فرصت دو ماهه به دولت بدهیم. با آقای رئیس‌جمهور در آخرین صحبتی که با هم کردیم به این جمع‌بندی رسیدیم که این وزارتخانه نیازمند این است تفکیک شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز و در جلسه صحن علنی (۷ تیر) مجلس طی سخنانی درخصوص استیضاح وزیر صمت، گفت: لازم می‌دانم که این را با صراحت عرض کنم که ما حتما وظیفه خود می‌دانیم که هر سه قوا در حوزه اداره کشور مجلس و دولت هم هماهنگی باشد هم هم افزا.

وی ادامه داد: اگر مجلس به این نتیجه رسیده که وزیری را استیضاح کند که اکنون در خصوص یک وزیر مثل وزیر صمت نمایندگان به سوی اقدام به استیضاح آمده‌اند. یا برخی وزرای دیگر است که هنوز به کمیسیون‌ها ارسال نشده است هیچ نیتی در مجلس جز اصلاح امور و پیشرفت کار دولت نیست.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: این به معنی دخالت در کار دولت نیست در حالی که مجلس یک وظیفه ذاتی دارد و وظایفی هم دولت دارد که هر کدام به جای خود باید مسئولیت پذیر باشند و مسئولیت‌ها لوث نشود.

قالیباف همچنین ابراز داشت: نکته دوم اینکه وزارت صمت جزو سنگین ترین مجموعه وزارتخانه‌های دولتی است، یک زمانی وزارت صنایع کوچک سابق، وزارت صنایع و معادن و وزارت بازرگانی جدا بودند امروز همه در یک وزارتخانه متمرکز شده‌اند و همه ما قبول داریم و من هم بارها به دولت محترم و رئیس جمهور محترم باور شخصی خودم را گفته‌ام که این وزارتخانه مشکلات ساختاری هم دارد و حتماً اشکالات مدیریتی هم دارد.

وی افزود: خب تشخیص این بود که در خصوص این وزارتخانه به نقطه ای رسیده است که باید استیضاح انجام دهد و امروز هم که از لحاظ قانونی مهلت ۷ روزه به پایان رسیده و درخواست استیضاح امروز ۱۷ امضا دارد و ۱۷ نفر از عزیزان پای استیضاح هستند، با توجه به اینکه وقتی که تعداد استیضاح ها به ده نفر برسد استیضاح می‌تواند در صحن شود. اما چون قصد اصلاح امور است و با توجه به صحبتی که من در این روزها خدمت آقای رئیس جمهور داشتم و قبل از عید هم صحبت کردم و دولت هم این دغدغه را داشت، با آقای رئیس‌جمهور در آخرین صحبتی که با هم کردیم به این جمع‌بندی رسیدیم که این وزارتخانه نیازمند این است تفکیک شود.

وی عنوان کرد: در نتیجه من از نمایندگان درخواست کننده استیضاح یک خواهشی داشتم و خصوصی هم از آقای سیاهکلی این را درخواست کردم که اولین نفر درخواست کننده استیضاح بودند و انصافاً هم در این مدت جز دلسوزی از ایشان ندیدم و همینطور از ۱۶ نفر دیگر درخواست دارم که چون دولت این مساله را پذیرفته و اقدام کرده یک فرصت دو ماهه به دولت بدهیم و مطمئن هستیم که این کار انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز