خبرگزاری کار ایران

دادستان تهران در نشست خبری مطرح کرد؛

افزایش ۵۰ درصدی تعداد شکایت علیه اصحاب رسانه در سه ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته/ تشکیل پرونده برای رسیدگی به اظهارات هنرمندان در جشنواره کن

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۱۸۵

دادستان تهران گفت: تعداد شکایات علیه اصحاب رسانه در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی صالحی دادستان تهران در نشست خبری مشترک با علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری تهران که بمناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، گفت: دعاوی علیه رسانه‌ ها در سال ۱۴۰۰، ۳۱۹ فقره بوده که ۹۱ فقره مفتوح است و ۲۲۸ فقره مختومه و از این ۲۲۸ فقره،  ۱۸۹ فقره با منع تعقیب، موقوفی تعقیب، تعلیق تعقیب و عدم صلاحیت مختومه شده است و ۳۹ فقره منتهی به جلب به دادرسی و کیفرخواست شده است  که از این ۳۹ تا،  صدور حکم محکومیت  ۲۰ فقره بوده و ۱۹ فقره منتهی به صدور برائت شده است. عناوین اتهامی نشر مطالب خلاف واقع و توهین و افترا بوده است که با جزای نقدی منتهی به صدور حکم شده است.

وی ادامه داد: تعداد شکایات علیه اصحاب رسانه در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی درخصوص اقدامات دادستانی در پرونده سرقت از صندوق‌های امانت بانک ملی ابراز داشت: دادستانی از ابتدا در این پرونده ورود کرد و چند نفر بازداشت شدند که دو نفر از متهمان که در ترکیه هستند و هنوز به کشور بازنگشته‌اند. پرونده در جریان رسیدگی قرار دارد.

دادستان تهران در پاسخ به سوالی درباره اظهارات برخی هنرمندان در جشنواره کن بیان کرد: این جرم جنبه خصوصی دارد و نیاز به شاکی خصوصی است که در این زمینه چند پرونده تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

صالحی درباره کلاهبرداری تلفنی و اینترنتی هم یادآور شد: برخی از این پرونده‌ها کثیرالشاکی است و به صورت ویژه در دستورکار قرار دارد.

وی با اشاره به پرونده کینگ مانی عنوان کرد: این پرونده بیش از چهار هزار شاکی دارد که دو متهم اصلی این پرونده بازداشت هستند و پرونده در شرف صدور کیفرخواست قرار دارد. میزان ۷۰۰ میلیارد از اموال متهمان را شناسایی کردیم تا در ازای طلب شکات به آنها پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز