خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور ترکمنستان در نشست مطبوعاتی مشترک با رئیسی:

مذاکرات امروز تصویری از روابط برادری میان ایران و ترکمنستان ترسیم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۲۲۷

رئیس جمهور ترکمنستان اعلام کرد: مذاکرات میان هیئت‌های ترکمنستان و ایران به پایان رسید و گفتگوها در فضای شفافیت، اعتماد و احترام متقابل میان دو کشور برگزار شد که تصویری از روابط برادری میان دو کشور را ترسیم کرد.

به گزارش ایلنا،‌ «سردار بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان نیز در نشست مطبوعاتی مشترک با حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان، با بیان اینکه مذاکرات بین هیات‌های ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران با موفقیت به پایان رسید، خاطرنشان کرد: گفتگوها در فضای شفافیت، اعتماد و احترام متقابل بین دو کشور برگزار شد که تصویری از روابط برادری میان دو کشور را ترسیم کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان با اشاره به اینکه زمینه‌ها و چشم‌انداز روابط در جهت گسترش همکاری‌های بازرگانی و اقتصادی و افزایش حجم مبادلات تجاری بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت: بخش انرژی و حمل و نقل از جمله بخش‌های مهم و استراتژیک روابط تهران و عشق‌آباد است و تلاش‌های خود را برای بهره‌گیری موثر از این امکانات در مسیر گسترش تعاملات دو کشور متمرکز خواهیم کرد.

بردی محمداف افزود: دو کشور همچنین مصمم به گسترش روابط فرهنگی و بشردوستانه به عنوان یکی از بخش‌های مهم برای تقویت پیوند میان دو ملت و دو کشور هستند.

رئیس جمهور ترکمنستان با بیان اینکه دو کشور در چارچوب سازمان‌های معتبر جهانی روابط بسیار خوبی با یکدیگر دارند و مصمم هستند این روابط را گسترش دهند، اظهار داشت: در مذاکرات امروز به روابط دو کشور در حوزه دریای خزر اهمیت ویژه‌ای داده شد.

بردی محمداف تصریح کرد: در جریان مذاکرات و ملاقات امروز همچنین مسائل افغانستان مورد توجه دو طرف بود. تهران و عشق آباد خواهان این هستند که افغانستان به یک دولت شکوفا تبدیل شود که در پروژه‌های مهم بین‌المللی و منطقه‌ای مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به امضای چند سند همکاری دو کشور خاطرنشان کرد: این اسناد باعث توسعه و تحکیم هر چه بیشتر روابط و مناسبات بین دو کشور خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز