خبرگزاری کار ایران

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش:

امنیت منطقه با خروج دولت‌های استکباری قابل ترسیم است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۲۳۶

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با تأکید بر اینکه امنیت منطقه امروز به همکاری و مشارکت جمعی وابسته است، گفت: با مشارکت کشور‌های منطقه و با خروج دولت‌های استکباری، امنیت پایدار در سطح منطقه قابل ترسیم است.

به گزارش ایلنا، جمعی از دانشجویان دانشگاه دفاع ملی پاکستان امروز (سه‌شنبه) با حضور در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (دافوس آجا) از بخش‌های مختلف این دانشگاه از جمله دانشکده فرماندهی و ستاد، دانشکده جنگ و دانشکده پشتیبانی و ستاد بازدید کردند.

امیر سرتیپ حسین ولی‌وند زمانی فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش ظهر امروز در این دیدار با اشاره به سابقه طولانی روابط دو کشور اظهار داشت: هرگاه اساس رابطه‌ای مبتنی بر گزاره‌های فرهنگی باشد، این رابطه مستحکم و ناگسستنی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه رابطه دو کشور ایران و پاکستان رابطه‌ای صرفاً نظامی، سیاسی و اقتصادی نیست، افزود: یک احساس مشترک فرهنگی بین دو ملت ایران و پاکستان برقرار است که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه بیشتر روابط میان دو کشور باشد.

فرمانده دافوس ارتش عنوان کرد: ما در حوزه نظامی طبیعتاً باید ارتباطات علمی و فرهنگی فی‌مابین را قوت ببخشیم که امروز بحمدالله تبادل دانشجو و بازدید هیئت‌های نظامی دو کشور به نحو مطلوبی تداوم دارد.

امیر ولی‌وند اضافه کرد: آنچه که مهم است، رفتار‌های مبتنی بر فرهنگ است و این فرهنگ ریشه در سالیان بسیار دور و سابقه تاریخی مشترک دارد و بدون تردید رابطه‌ای که بر اساس فرهنگ شکل بگیرد، هیچ گزاره‌ای نمی‌تواند آن را مخدوش کند و تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی با بیان اینکه ما با رژیم بعثی عراق هشت سال در منازعه و جنگ بودیم، اما امروز از کشور عراق دانشجو داریم، افزود: این کارکرد گزاره‌های مشترک تاریخی و فرهنگی است که سبب شده بین دو ملت ایران و عراق روابط دوستانه برقرار باشد؛ همان‌طوری که با کشور پاکستان نیز فرهنگ دیرینه، بسترساز رابطه‌ای مستحکم و ناگسستنی شده است.

فرمانده دانشگاه جنگ ارتش در ادامه به تشریح اوضاع منطقه غرب آسیا پرداخت و گفت: برخی کشور‌های استکباری به دنبال منافع خودشان در دوردست‌ها هستند و طبیعتاً برای نیل به این هدف به هر اقدام ناخوشایندی دست می‌زنند تا روابط کشور‌های همسایه را متزلزل کنند؛ از این رو، برای اینکه در زمین دشمن بازی نکنیم، نیاز به سیاستمداران بالغ و هوشیار داریم که البته بحمدلله از این موهبت نیز برخوردار هستیم.

امیر ولی‌وند با تأکید بر اهمیت توجه به نقاط تاریخی و فرهنگی مشترک میان دو ملت ایران و پاکستان، بر حس هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و توسعه روابط فرهنگی و علمی دو کشور تأکید و دین اسلام را یکی از نقاط اساسی مشترک بین کشور‌های منطقه عنوان کرد.

وی با اشاره به پیشینه تمدنی ایران، اظهار داشت: ما در شرق ایران دارای تمدن هشت هزار ساله هستیم و قطعاً گرایش به تمدن تاریخی و فرهنگ می‌تواند افق روشنی را در حوزه مسائل راهبردی و عملیاتی پیش روی ما باز کند.

فرمانده دافوس ارتش با تأکید بر اینکه امنیت منطقه امروز به همکاری و مشارکت جمعی وابسته است، گفت: همان‌طور که بار‌ها اعلام کرده‌ایم، با مشارکت کشور‌های منطقه و با خروج دولت‌های استکباری، امنیت پایدار در سطح منطقه قابل ترسیم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز