خبرگزاری کار ایران

رئیسی:

امام(ره) در همه سخنان خود، مردم را دعوت به بندگی خدا کرده است.

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۰۷۱

رییس جمهور گفت: امام خمینی هیچ جا دعوت به خود نکرده بلکه تماما دعوت به خدا کرده است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی امشب در سخنرانی خود در حرم مطهر امام(ره) اظهار کرد:  اولین جلوه کرامت در مکتب امام(ره) دلدادگی به خداست. تمام دیدگاه های کلامی، فلسفی، فقهی و مبانی حکومتی امام تمام در این جمله خلاصه می شود که عالم محضر خداست.

وی افزود: امام خمینی هیچ جا دعوت به خود نکرده بلکه تماما دعوت به خدا کرده است و هر پیروزی که کسب شد تماما به خدا نسبت داد مانند فتح خرمشهر که فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی افزود: مردم و بویژه جوانان کتاب صحیفه نور را ببینند. در هیچ کجای این کتاب نخواهید دید امام مردم را دعوت به خود کرده باشد. در همه سخنان مردم را دعوت به بندگی خدا کرده است. امام می فرمود همه موفقیت ها از خداست و آن ها را از خود نبینید. این ها از جلوه‌های کرامت امام است. خدامحوری و اخلاص رمز موفقیت امام و پیشرفت انقلاب است.

رییسی با بیان اینکه پیوند معنویت و سیاست از جلوه های کرامت مکتب امام است، گفت: سیاستمداران در دنیا فراوانند اما سیاست بدون معنویت برای بشریت بسیار مصیبت ایجاد کرده است. نتیجه سیاست بدون معنویت ۷۰ سال ظلم به مردم فلسطین، مسابقه هسته ای و ظلم و ستمی به مردم دنیاست. اما در مکتب امام سیاست بدون معنویت نمی شود. شما رفتار امام با مظلومان و ظالمان عالم را ببینید.

رییس جمهور با اشاره پیشرفت های چهل سال گذشته، تصریح کرد: در این مدت گام‌های بسیاری برداشته شده است اما راه بسیار در پیش داریم. بیانیه گام دوم انقلاب بهترین سندی است که امروز پیش روی ماست که وضع موجود را خوب و واقع بینانه ترسیم  و وظایف مردم و مسیولان را مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه در برخی حوزه ها عقب ماندگی داریم، افزود: در حوزه اجرای عدالت عقب ماندگی داریم. در این زمینه کار بسیاری انجام شده است . برای همه کسانی که در این حوزه تلاش کرده اند باید دعا کرد اما در حوزه عدالت اجتماعی و اقتصادی باید گام برداشت.

رییسی همچنین گفت: هرجا در کشور به حرف امان و رهبری توجه شد و مسئولان به داشته های خود اعتماد کرده و به بیگانه بی اعتماد بودند، موفق شدیم اما هرجا نگاهمان به نسخه بیگانه بود، دچار مشکل شدیم. اگر به رهنمودهای امام و اقتصادمقاومتی که رهبری فرمودند توجه می شد، وضعیت ما در این حوزه هم موفقیت آمیز بود.

وی با بیان اینکه سخن حکمت آموز امام این بود که خون بر شمشیر پیروز است، گفت: امام فرمود ملتی که شهادت را برای خود سعادت بداند پیروز است. امام با اتکال به خدا و باور به مردم این جملات را می گفت. دیگران خیلی متزلزل و سست بودند اما امام با اتکال به قدرت لایزال الهی محکم حرف می زد. امام می فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و همین هم ثابت شد. سخنگوی کاخ سفید گفت که فشارهای حداکثری به ایران شکست مفتضحانه خورده و این یعنی ملت بزرگ ایران آمریکا را شکست داده است.

رییسی تاکید کرد: ما با اتکال به خدا، درس گرفتن از رهنمودهای امام و رهبری، اعتماد به جوانان و رویش های انقلاب می توانیم  موفق می شویم. ما با لطف خدا ودستان ملت و خدمتگزاری دولت حتما موفق شده و بر مشکلات قایق می آییم.

رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه شهیدان ما قبل از آنکه به مقام شهادت برسند به مقام کرامت رسیده اند، اظهار کرد: اول کریمند بعد شهید چون اگر برای هزینه کردن از جان، عمر و جوانی آمادگی نداشته باشند، به مقام شهادت نمی رسند. آماده شدن برای هزینه کردن آنها را به این مقام رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز